Skåne och Danmark

Vi tog en liten tvådagars roadie ner till Malmö med en dagstur över till Köpenhamn för att inspireras, titta på inredning och möbler till huset. Varför är man inte oftare i Köpenhamn?
 
 
Stilleben - mysig affär. Här inne hittade vi två små tavlor och en stor poster/plansch/affisch i blått som kommer passa perfekt någonstans i huset. Vet inte var än men vi kommer ju ha en del väggar att fylla :)
 
Jag älskar Skåne, det tilltalar mig verkligen. Det går så fort och lätt att ta sig dit men är helt annorlunda mot här. Husen, stilen, människorna och atmosfären. Det är något som gör att jag trivs som i fisken i vattnet när jag är där.
 
På vägen hem stannade vi till på Magasin 36 i Höganäs för lunch. Stället där vi käkade hette Garage Bar och var inrett i ett gammalt garage. Så snyggt med alla "råa" detaljer, kändes som vi befann oss någonstans på vischan i USA (som man sett på film). Maten? Så god! Jag åt tre olika typer av tacos; en med tupp från en lokal bonde, en annan med carnitas och den sista innehöll pankofriterad torsk. Vi shoppade också med oss en ekologisk björnbärsmarmelad som fanns i den supermysiga saluhall som låg tvärsöver restaurangen. Väl värt ett besök.
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan