En superb överraskning och en urjävlig vinterkräksjuka

Det började i fredags. På eftermiddagen kände jag en frossa komma över mig och jag kunde inte sluta frysa. Jag mådde illa, hade känningar i ryggen och kände mig allmänt urkass. Pontus fick hämta mig och han bäddade ner mig i soffan så jag fick sova. När jag sen vaknade gjorde Pontus iordning sig för träning och jag kände att det var lite tråkigt att behöva spendera kvällen själv när jag mådde som jag gjorde men tänkte att jag skulle försöka beställa en pizza och titta på TV. Då knackar det på dörren. När Pontus öppnat dörren ser han lite pillemarisk ut och ropar att jag har besök. Jag väntade mig inget besök och hade ingen aning om vem det kan vara heller. Jag masar mig upp och ser Alex och Malin utanför dörren. De har med sig bubbel, räkor med tillbehör, fredagsgodis och ett spännande födelsedagspaket. Allt som behövs för en lyckad myskväll :) Underbara vänner som förgyllde min fredagskväll på bästa sätt! Tack ni underbara för det, den kvällen kommer jag leva länge på <3 <3 <3

Finfina presenter fick jag också, tack så mycket!!! Snyggaste brickorna från Svenskt Tenn! I love!
 
 
 
Dessvärre har dagarna och nätterna som gått efter det inte varit direkt några att minnas. Jag har drabbats av någon typ av vinterkräksjuka och varit däckad. Jag lovar att inte gå in på detaljer men att inte få behålla minsta lilla, vi snackar två teskedar vätskeersättning var 5 minut, tillsammans med febertoppar har stundtals varit en pärs. Jag har känt mig totalt utmattad och igår sov jag hela eftermiddagen. Tur att jag har en underbar pojkvän som tagit väl hand om mig de här dagarna <3 Nu känner jag mig tack och lov bättre igen och imorgon tänkte jag åka till jobbet, känner mig nog redo! Det är inte den mest optimala tiden att vara sjuk på året men jag ska ta ikapp allt jag missat. Jag får ge allt allt allt och lite till :)

 

Kommentarer

2013-01-17
Britta skriver:

Skönt att du har blivit bättre Helena. Blev orolig att du fått i dig något olämpligt på resan. Ha nu en riktigt trevlig helg. Själv sticker jag till Åbo en sväng. Ska bli skönt och komma iväg en stund. Kram kram från moster.

2013-01-19
Helena skriver:

Ha en härlig tripp till Åbo! Kram Kram

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan