Roadtrip till den rätta viken

Det var alltså i fredags jag drog iväg på min lilla roadtrip! En dag som började med smått panik när jag insåg att skåpbilen jag skulle köra snarare var en lastbil. Men men, efter ett litet nervöst freakande satte jag mig bakom ratten och körde de 50 milen till Falun. Det gick över förväntan (riktigt bra) men jag var trött när jag kom fram då jag suttit och mer eller mindre blåhållt ratten då bilen hade en tendens att dra åt höger och skaka så fort det kom några vindpustar eller några större mötande bilar.
 
 
Helgen var jättetrevlig. Vi gjorde ingenting annat än att umgås och ta det lugnt, precis vad jag behövde. Inga tider att passa och inga måsten, det bara rullade på och vi tog det som det kom. Tacokväll framför Leksandsmatchen på fredagen och prat till sen natt. Till lördagsfrukosten introducerade jag pancakes med lönnsirap i huset. En liten tur till Vanilj i Rättvik. Hänga lite med minsta brorsan. Hälsa på Farmor. Äta mumsig middag. Hälsa på Morfar. Spela frågesportsspel med pappa tills jag blev alldeles snurrig i kolan och knappt kunde läsa mer. Sen en sovmorgon på söndagen med ännu mera frågesport när vi vaknat till liv... "Someone wants to play" var nog den meningen som sades mest under helgen som gick. Hursomhelst var det hur mysig som helst och det var som sagt välbehövligt att få ett litet break i vardagen!
 
Pappa hittade den lilla kantarellen också, aldrig sett en kantarell i den sizen
 
 
Veckan här hemma har varit rätt så lugn. Vi har ägnat den åt lite vardagsbestyr här hemma så nu ser jag fram emot morgondagens träning, fredagens efterlängtade dejt med tjejerna och en härlig helg!!

 

Kommentarer

2012-11-03
Pappsen skriver:

Bra gjort att köra "den da dan"långtradardragbilen...!!!ända från Gbg till Falun.
De e nästan så att jag skulle ha funderat ett par gånger innan...
TACK själv för en kanonhelg.De e för lite av den varan.Flytta lite närmare hem tack...
Få se när vi träffs härnäst.Kram Boo

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan