Överreagerar jag eller inte

Jag har under ett par veckors tid känt mig stel och öm på vissa punkter i ryggen så för några veckor sen beställde jag tid för massage på Sportlife. Inget konstigt med det, bara lyxigt att få rå om sig själv och unna sig det där lilla extra. Som sagt frid och fröjd och en längtan till nästa torsdag då massagen ska äga rum.
 
Idag fick jag ett sms där det stod: "Hej Helena! Du har bokat tid hos mig för massage nästa torsdag. Jag undrar om det är ok för dig att min lilla hund är med i rummet under behandlingen? Mvh XX". Jag tror att jag gapade när jag fick smset! Spontant kände jag att det inte var ok, jag betalar dyra pengar för att få en timmes massage och som jag i princip aldrig unnar mig och så detta. Dessutom ställer jag mig frågan om vad "min lilla hund" innebär? Är det en valp som kommer vilja ha uppmärksamhet och skälla emellanåt så jag inte kan slappna av och att hon måste fokusera på oss båda (jag vet att jag målar upp det värsta scenariot här men jag kan inte hjälpa det) eller är det en liten hund som kommer sova snällt och som man inte kommer märka av?! Förmodligen det sistnämnda och då är ju ingen fara på torpet men tanken på det första alternativet finns kvar. Ja jag vet inte, jag tycker bara det känns lite konstigt. Jag är verkligen inte anti djur som det kanske låter, bara svårt att se ett djur av någon sort i ett behandlingsrum med en person jag inte träffat tidigare men som sagt, kanske överreagerar jag?! Jag har redan fått höra delade meningar från olika håll, att jag faktiskt överreagerat och att jag inte alls överreagerat. Dagens I-landsproblem helt enkelt...
 
Bilden hittade jag här

 

Kommentarer

2012-10-17
eva i vikarbyn skriver:

Men varför ska hunden vara med? Är det en vuxen hund kommer den antagligen att bara ligga still och då stör den ju inte,men då kan den antagligen också ligga i rummet intill och vänta på ägaren, Är det en valp kommer den antagligen att vara mer rörlig och då kommer den att störa mer och varför ska du betala för det? Ut med hunden!!

2012-10-17
Pia skriver:

Jag håller med Eva - Ut med hunden!!!

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan