Here we go again

Jag är sådär på att uppdatera den här bloggen för tillfället, jag hoppas ni har överseende med detta! Helgen har gått i familjens tecken och det har varit en kanonmysig helg då mamma och pappa varit nere och hälsat på. Det började redan i torsdags med en tapaskväll på Manana med Pontus, mamma och pappa. Vi åt massor av smarriga tapas; allt från ostfyllda quesedillas, baconlindade dadlar och grillad chistorrakorv till spansk köttfärsgryta, små förskrämda serranolindade sparrisar och färskostfyllda paprikor.
 
 
På fredagskvällen väntade ett långvarigt Miobesök och räkfrossa framför Leksandsmatchen. Tänk att jag bara för några år sedan inte åt räkor och nu älskar jag det, konstigt men roligt. I lördags blev det så gott som en heldag på stan. Jag köpte ett par jeans, vinröda strumpbyxor och en svart klänning, den sistnämda skall dock lämnas tillbaka då den inte satt som den skulle. Trots horribelt väder blev det en trevlig dag som fortsatte med att vi firade Leo (som fyller fyra nästa vecka) på eftermiddagen och på kvällen kurade vi alla ihop oss i Björns soffa och såg Prometheus. Idag har vi hängt på Aeroseum jag, pappa, Björn och Leo. Vi har gått runt och kollat och suttit i gamla flygplan och helikoptrar och tävlat i att slänga militärkängor i olika "poängkorgar".
 
 
En fullspäckad helg som har satt sina spår - trötthet! Jag struttar just nu runt i myskläder och bara myser här hemma. Jag har nyss sovit i över en timme, handlat lite inför veckan och nu ska jag snart plocka iordning lite småsaker. Om en stund tänkte jag mysa ner mig i soffan och slötitta på någon übertjejig film då Pontus är iväg på säsongens första hockeymatch. Det gäller att passa på då den typ av film inte riktigt går hem när vi båda ska titta! Hoppas ni har en trevlig söndagskväll vad ni än gör :)

 

Kommentarer

2012-10-16
Pappsen skriver:

TACK för en underbart härlig helg.
De va såååå skoj att ses igen.De e alltför långt mellan gångerna.Ni kanske ska ta o flytta lite närmare hem (dalarna) :)
Hoppas ni kommer hem o hälsar på snart iallafall.
Kram

2012-10-19
Helena skriver:

TACK själva!! Det blev en toppenhelg! Håller med om att det är för långt mellan gångerna, vi får se till att försöka ses allt vi bara kan! Kramis

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan