Hysteri

Jag tror jag är världens största mes när det kommer till spindlar! Det kanske är fånigt men jag avskyr dem, speciellt de stora husspindlarna. De små sorterna och Pappa Långben har jag lärt mig hantera genom åren även om jag till en början ändå blir lite stel. Nuförtiden kan jag ändå ta rätt på de själv så det är lugnt, men det är när jag ser de stora husspindlarna jag inte kan behärska mig. Jag fryser i princip till is, får andnöd och hyperventilerar sen innan jag kan tänka klart. Som idag, jag skulle öppna fönstret och vädra i köket. Direkt fastnar mina ögon på karmen där jag ser en stor husspindel. Symptomen enligt ovan inträffar och precis när den börjar röra på sig smäller jag igen fönstret och hoppas på det bästa, det vill säga att han avlider. Jag har inte vågat öppna fönstret igen och håller ögonen mycket öppna nu när jag är i köket ifall den överlevde och nu smider planer på hämnd. Usch för spindlar helt enkelt...
 

Kommentarer

2012-05-22
Eva i Vikarbyn skriver:

Ja usch för spindlar. Jag smäller ihjäl dem så fort jag kan och så är det dammsugaren som gäller. Av nån underlig anledning kommer de ofta på besök i sovrummet i källaren,ryser bara jag tänker på det och har alltid lämpliga verktyg att slå med där nere. Ska flytta upp så fort det bara går! Men nåt som är ännu värre för mig är fästingarna. Där lider jag av nåt som kan liknas vid fobi.Fast jag har aldrig ens sett en levande eller ens en död.Men det är ju det som är så otäckt,att de är så små så man knappt ser dom.Getingar är en annan styggelse på sommaren.Och myror. Nej fy och usch för alla kryp.Fast annars älskar jag sommaren!

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan