Barcelona sista delen

Det blev inget mer inlägg från Barcelona! Det tog typ en evighet att ladda upp bilder och varje kväll när vi kom hem, tidigast runt 23.30 var vi så himla trötta så vi somnade fort! Men nu mina vänner vankas bildkavalkad från den spanska staden! Vill bara påpeka att vi är mer än nöjda med hela resan, det är en fantastisk stad och vi rekommenderar den varmt till alla.

Vad har vi då gjort? Jo, vi har strosat och promenerat så jag blivit alldeles stel i benen och fått blåsor på ena foten (inte hänt innan) men det var det lätt värt. Vi har varit mycket i de gotiska kvarteren med dess trånga och mysiga gränder. Vi har tittat på La Sagrada Familia från både insidan och utsidan. Vi har besökt Triumfbågen och Parc de la Ciutadella. Vi har ätit frukost i Parc Guell och tittat på de fina husen som ser ut som sagoslott. Vi har ätit massor av tapas, druckit vin och två omgångar sangrias, ätit massor av glass (jag menar massor), ätit spanska munkar med nutella och dessutom har vi ätit den godaste hamburgare vi någonsin ätit. Vi har solat på stranden och bränt axlarna (jag). Vi har shoppat lite småsaker i mysiga affärer. Vi har strosat i hamnen och varit på ett akvarium. Vi har botaniserat på La Boqueria som är en underbar saluhall med allt man kan tänka sig. Vi har åkt gondollift upp på ett berg (Montjuic) med utsikt över hela Barcelona. Vi har varit på fotboll på Camp Nou men det vet ni ju sen tidigare. Jag har förmodligen glömt något viktigt men vad gör väl det? Framförallt har vi haft det underbart mysigt och det var en välbehövlig paus från vardagen!


Saluhallen

 

 

Frukost

 

 

Fruktpicknick vid Montjuic innan fontänshowen skulle starta

 

 

Sangria

 

 

Parc Guell

 

 

Godaste hamburgaren ever

 

Gotiska kvarteren

 

La Sagrada Familia

 

Fina hus

 

Montjuic

 

Åh det är ju så att man längtar tillbaka när man ser går igenom alla bilder! :) Här är i alla fall ett axplock av alla de bilder som tagits därnere. Nu är det snabba vändningar för nu är det dags för vardag igen, jobb står på schemat och idag blir en extra lång dag då jag har en viktig deadline imorgon!


 

Kommentarer

2012-05-10
Eva i Vikarbyn skriver:

Jätteroligt att läsa om resan,fick lust att åka dit! Minns att jag drack Sangria i ungdomen och tyckte det var äckligt,men på din bild ser den sååå god ut.Bilden på dig var fin,din sambo har sötaste flickvännen ever!

2012-05-10
Alexandra skriver:

Vilken resa och vilka underbara bilder!! Förstår att ni är nöjda!! :) Kramar

2012-05-10
Åke Berglund skriver:

Hej Helena.Jag har saknat din blogg men när du skrev den gjorde du det fantastiskt bra och dina bilder var också fantastiskt fina.Jag förstår att du och Pontus var nöjd.

2012-05-13
Helena skriver:

Tack för era fina kommentarer!! :)



Eva, åk gärna dit! Kanske Barcelona kan vara resmålet för er 30-åriga smekmånadsresa? Åh stort tack för den fina komplimangen! :)



Alex, tack! :) Ni får höra mer om resan ikväll och kanske se mer bilder om ni vill.



Åke, kul att du tycker bilderna och texten var bra!! :)



Kramar till er alla!!

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan