Prima helg

Det låter klämkäckt men jag har haft en toppenhelg! Jag har varit sådär jätteledig och bara njutit av den lediga tiden, precis det jag ville och behövde. Det började redan i fredags efter jobbet när jag klev innanför dörren och såg att hela vårt köksbord var fullt med blommor av olika slag. Det var mormor Anita som varit i farten så nu lever vi i en grön oas här hemma, vilken rolig och uppskattad överraskning!

Två av alla fina blommor

 

På kvällen var det myskväll som gällde och om det blev! Jag och Sigge åt räkor medan Pontus åt kött, en stooor köttbit! Ni skulle förresten sett Sigges min när han fick sin första räka! Han blev helt galen och stod brevid mig resten av kvällen! Å han fick alla "strängar" som jag plockar bort men även ett par hela räkor så han var nöjd och belåten han med :)

Pontus köttbit som knappt fick plats i stekpannan


Lördagen bestod av hemmafix och bokläsning. Jag fastnade verkligen i boken Askungar och kunde inte riktigt lägga ifrån mig den, väldigt spännande och jag rekommenderar den till er som är lässugna! Man vill bara läsa mer mer mer. Mellofestivalmys på kvällen med ännu mera räkor. Tydligen är de väldigt bra den här tiden på året så man får ju passa på! Tänk att jag bara för något år sen inte gillade det och nu tycker så mycket om det. Konstigt men roligt!

Igår var också en härlig dag med en tidigt frukost framför Vasaloppet. Mysigt!! :) Alltid lika häftigt och fascinerande att se myrstacken röra sig framåt. Man blir ju såklart lite sugen på att åka, men det är nog alldeles för långt för mig. Kanske att jag någon gång framöver kan stappla mig i mål på Tjejvasan! Det vore en utmaning som känns mer human för just moi. 3 mil är ändå 3 mil och det är långt det med.

Ikea-besök med tjejerna. Äntligen blev en sovkudde inköpt så nu är sängen komplett! Lite annat smått och gott såsom en soffkudde, värmeljus, tesilar och servetter inhandlades också. Jag hann även med att träffa Björn och Leo en stund när de kom med tåget från Dalarna!

Ett pass rogivande Bodybalance och en alldeles för het broccolisoppa fick avsluta söndagskvällen och därmed helgen. Förutom ro i kroppen och minnet av en härlig helg har jag fortfarande hysteriskt ont på tungan då jag brände mig rejält på soppan, hoppas eländet försvinner tills imorgon!

 

Kommentarer

2012-03-08
Eva i Vikarbyn skriver:

Jag är alltid lässugen och pigg på tips om bra böcker, så jag undrar, vem har skrivit boken som du läste i din underbara helg?

2012-03-08
Helena skriver:

Kristina Ohlsson heter författaren till Askungar :) Det finns tre böcker än så länge och jag påbörjade nummer 2 igår, Tusenskönor heter den. Kram

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan