Lite om moi

Det var väldigt längesen jag gjorde en sådan här utmanarlista men nu är det alltså dags igen, Rebecka tyckte jag skulle göra den och eftersom jag inte vill göra henne besviken så är det lika bra att sätta igång! Kanske får ni reda på något nytt om mig, kanske inte :)

1. Hur gammal är du om fem år? Hmm, 33 (hilfe?!)
2. Vem var den sista du träffade? Min arbetskollega
3. Hur lång är du? 1.73 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Baby Mama
5. Vem ringde du senast? Mechanum
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till Pontus "Eller???"
7. Vad är dagens planer? Städa hemma
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Smsa, kalla mig gärna sms-drottningen!
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? Mellan jul och nyår
11. Vilken ögonfärg har du? Brun
12. När vaknade du idag? 07.30 men snoozade typ en timme först
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej?!
14. Vilken är din favoritplats? New York
15. Vilken plats föredrar du minst? Trånga mörka grottor där man måste åla sig fram, inte för att jag varit i en sådan men får smått panik när jag tänker på det och ser det på film. Verkar inte vara min grej!
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Göteborg (som det känns nu)
17. Vad skrämde dig som barn? Spindlar och "möror"
18. Vem fick dig att skratta senast? Pontus
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja
20. Har du stationär eller bärbar dator? Använder Pontus stationära dator
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Båda, beror på temperaturerna
22. Hur många kuddar har du i sängen? 6 st
23. Hur många landskap har du bott i? 2
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota inne, skor ute!
26. Är du social? Ja
27. Vilken är din favoritglass? All glass i Rom, mm mm mmm...
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa, bjussa nära och kära på resa, köpa lägenhet, köpa fina saker till hemmet (bland annat svarta Y-stolar), kläder och en bärbar dator. Skänka pengar till Barncancerfonden. Listan kan göras lång :)
29. Tycker du om Kinamat? Nja mycket hellre thai, indiskt eller japansk veggo-sushi
30. Tycker du om kaffe? Nej (dock är Starbucks-latte mumma)
31. Vad dricker du till frukost? Gärna smoothies eller juice
32. Sover du på någon särskild sida? Vänster sida in mot mitten
33. Kan du spela poker? Lite, mest tur dock
34. Tycker du om att mysa? Älskar det
35. Är du en beroendemänniska? Que?
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja
37. Vill du ha barn? Ja!!
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, tyska och franska - fråga Pontus om det sistnämnda ;) Bonjour!
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, när jag var liten
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet helt klart
41. Vad spenderar du helst pengar på? Resor, kläder, saker till hemmet
42. Äger du dyra smycken? Mm några
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Mormor Anitas hallongrottor
45. Vem är den roligaste människan du känner? Kan inte bara nämna en, känner för många roliga människor för det <3
46. Välj ett ärr på din kropp? Ett jättefult på mitt knä
47. Vad har du för ringsignal? "Empire State of Mind" med Jay-Z
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Japp, mamma har sparat :)
49. Flirtar du mycket? Nej
50. Vart togs din profilbild för din blogg? På "The Studio" i Göteborg
51. Kan du byta olja på bilen? Förmodligen när det väl gäller
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej
53. Vilken var den senaste bok du läste? Askungar av Kristina Ohlsson
54. Läser du dagstidningen? På helgerna!
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
56. Dansar du i bilen? Lite kanske men mest sjunger jag!!
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Lyssnar nästan bara på Spotify
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En planeringslista inför morgondagens arbete, bäst att planera så man hinner med
59. När var du i kyrkan senast? På Fredriks student
60. Vilka personer utmanar du? Pia, Proppan och Emmeli

 

Kommentarer

2012-03-14
Rebecka skriver:

Wiiiii :)

2012-03-15
Eva i Vikarbyn skriver:

Det här var spännande! Jag skickar också väldigt mycket sms - kanske är Vikarbyns smsdrottning hahaha...

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan