Studenten i Rättvik

Sjungom studentens lyckliga dag, låtom oss fröjdas i ungdomens vår, än klappar hjärtat med friska slag och den ljusnande framtid är vår...

 

Minsta brorsan har tagit studenten!! Utspring och sång i Rättvik. Bubbel hemma. Grillat och den bästa potatisgratängen som bjudmat. Desserter a la moi. Fint tal från Papi. Presentutdelning. Mera prat. Studenten lämnar. Jag träffar en av mina bästa vänner från gymnasiet. Kvällspromenad på Långbryggan. En härlig dag helt enkelt.

Jag blir alltid så glad när det är studenttider, lite blödig också såklart men det är ju inte någon skräll. Ni som känner mig vet ju att jag minst sagt är en känslosam person! ;) Att minstingen i familjen nu tar studenten är förresten lite konstigt, det ger ju en annan ångest över att det nu är 10 år sen jag tog min student. Åldersnoja.se! Men men, minnet av min fantastiska dag finns ju kvar - även om det är ett decennium (!!) sen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan