Sen sist

En hel vecka har nästa gått sen jag uppdaterade sist?!! Varför? Egentligen ingen speciell anledning mer än att jag haft fullt upp med jobb, lite träning och allmänt vardagliga saker, som till exempel att rensa skogarderoben och slänga två fulla ICA-kassar med gamla skor. Datorn har också varit lite busy på annat håll på kvällarna så jag har inte suttit så mycket framför datorn för den delen heller.

Skönt att rensa undan sånt som aldrig används



Igår jobbade jag på Kennet cup. För er som inte vet vad det är så är det en fotbollscup som anordnas av Kennet Andersson, där syftet är att samla ihop så mycket pengar som möjligt till Cancerfonden och kampen mot prostatacancer. Lagen består av gamla och nya idrottsprofiler (hockey, fotboll, handboll med mera), men även en del företag är med och spelar. Vi var där jag och några kollegor och sålde solglasögon, inte vår verksamhet till vardags men det var roligt och vi sålde en hel del brillor, även om det bara fanns en sort och kulör. Allt oavkortat till Cancerfonden såklart.


Självklart stöttade jag också Cancerfonden genom att köpa solbrillor


På kvällen var det bankett på Valand. Vi delade bord med hockeylaget så jag åt trerättersmiddag och skålade med spelare (aktuell och fd) från Frölunda och även Tommy Salo var med. Massor av kända idrottsprofiler var på banketten, bland annat fotbollslandslaget från 94 inkl Tommy Svensson och även en del lokalkändisar som Claes Malmberg, Lasse Kronér och Glenn Hysén var på plats. Efter middag och auktioner dansade vi till sena natten och inte förrän efter tre satte jag mig i en taxi hem, öm i fötterna efter att ha gått i mina nya pumps hela kvällen! En riktigt rolig dag och kväll var det i alla fall.

Den här veckan blir en riktig kortvecka för mig då jag endast jobbar måndag och tisdag. På onsdag åker jag till Dalarna för Tommys student och det ska bli skönt att komma upp till Rättvik, då jag de sista veckorna haft någon sorts Dalarna-abstinens. Jag har saknat Dalarna med allt vad det innebär; familj, släkt, ren Dala-luft och ja mycket helt enkelt! :)

Nu blir det några sista timmars söndagsmys innan det är dags att nanna kudden i en alldeles ren och nybäddad säng! Jag tror det blir film och popcorn/godis/glass men har inte styrt upp något än!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan