Lite skryt

Jag måste bara få dela med mig av kvällens svettiga och nervösa aktivitet, nämligen semifinalmatchen Tyskland - Italien. Nu undrar ni säkert varför detta är svettigt och nervöst för just mig som är hyfsat ointresserad av fotboll? Jag ska berätta. Idag på jobbet tippade de flesta av mina manliga kollegor resultat för kvällens match. Jag frågade lite försiktigt om jag kunde vara med och tippa och det fick jag ju såklart. Så frågade de vad jag ville tippa och nästan alla började mobba mig lite när jag sa 2-1 till Italien. Jag fick höra meningar som att Italien inte har en chans, Tyskland kommer köra över dem och så vidare... Jag skämdes nästan lite för mitt resultat (jag var den enda som ens valde Italien som vinnare) och velade lite, men bestämde mig sedan att hålla kvar vid mitt första bud eftersom jag tyckte 2-1 kändes rätt på något oförklarligt vis. Å vad blev resultatet? 2-1 till Italien. Givetvis har jag suttit fastklistrad framför tv:n hela kvällen och när Italien gjorde sitt andra mål började nervositeten komma smygande för att sen i slutet göra att jag freakade en stund och hoppade runt här hemma i vardagsrummet. Skrämde grannarna gjorde jag säkert också, men va gör väl det när resultatet blev som det blev?! Grymt nöjd är jag i alla fall och imorgon är det jag som glider in till kontoret till tonerna av Sean Banan - Här glider kingen in! Förutom den superhärliga äran vinner jag rätt många flaskor vin! Inte illa pinkat av en trähäst...

 

Kommentarer

2012-06-29
Malin skriver:

Moahahaha! You go girl!!

2012-06-29
Åke Berglund skriver:

Grattis till experttipset och vinflaskorna Åke

2012-06-30
Pappsen skriver:

Du e la en go tippare du gumman!!!
"That`s my girl" :)
Snyggt jobbat tjejen!!!

2012-07-02
Helena skriver:

Tack Papi :)

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan