Söndagskväll och tulpanens dag

Min fredagskväll började toppenbra med goda tapas på Mãnana med favvisfarbror och Björn. Allt från pilgrimsmusslor, getostsallad med rödbetor och baconlindade dadlar till ostfyllda vetetortillas, chistorrakorvar och kycklingspett beställdes in och avnjöts! Som sagt, en toppenkväll då jag verkligen gillar att umgås med min farbror, längtar redan tills nästa gång vi ses! :)

 

Igår fixade vi lite hemma, kanske inte så mycket som jag hade tänkt och velat men ändå! Tiden räcker inte alltid till och ibland så känner jag mig lite orkeslös och då får det vara så, är ju mycket nu och vet inte om jag har någon bacillusk som fortfarande cirkulerar i kroppen. Bäst är i alla fall att lyssna på kroppen, det säger alltid min älskade farmor så jag försöker anamma det så ofta jag kan! Vi vädrade i alla fall våra täcken och kuddar ute på balkongen hela dagen (vårtecken) och bäddade rent på kvällen så jag har sovit som en p.r.i.n.s.e.s.s.a inatt - underbart!! Innan dess åt vi lite italiensk mat, en pastarätt a la Leila (tagliatelle och chorizogryta med saffran) och vit chokladpannacotta till efterrätt! Nästa vecka blir det tema franskt så då får vi se vad det blir. Det är inte alltid lätt att hitta inspiration till mat, ofta blir det samma lika och därför är det såklart kul att variera och plocka fram lite nya recept. Kanske kommer det en fullträff någon gång, gårdagens middag var god, men inte så god så vi kanske gör det igen. Hursomhelst var det i alla fall kul att laga lite mat för den sista veckan har vi inte varit bra på det, inte alls faktiskt :(

 

Idag började dagen med några timmars jobb, det är mycket på mitt jobb nu så ibland önskar jag att dygnet hade fler timmar! Det hade varit en bra sak! Träffade sen bästaste Alex och bästaste Malin på Frölunda Torg för en fika och några timmars tjejsnack. Lovely! Annars har vi inte gjort så mycket här hemma ikväll; jobbat lite mer, lagat matlådor (inspirationen på topp) och bara tagit det lugnt. Det har varit mycket sport (handboll och fotboll) på TV så jag har hållt mig ifrån vardagsrummet så mycket jag bara kunnat, därför det blev lite olika matlådor! Bättre det :)

 

Tulpanens dag är det idag med, lite tidigt tycker jag men OK, jag fick inte vara med och bestämma datum så det är väl bara att infinna sig. Fina är de i alla fall!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan