Tips från coachen

Om du vill undvika att bli gråhårig i förtid så bör du lyssna på mina tips:

* Inte vara barnvakt till en alldeles för trött pojke som tror att han är pigg och har massor av energi :)

Ok det här var det mest lindriga under eftermiddagen/kvällen med tanke på att han efter en stund hittade ro och sov ett par timmar (det gjorde ju jag med). Gott! :) Tipsen börjar egentligen här nedanför:

* Åk inte till mataffären och gå på hans söta ord om att han ska gå snällt brevid faster istället för att sitta i en kundvagn. Det funkar inte, gränserna testas med busblickar och lite spring fram och tillbaka.

* Komma på något nytt att äta till middag då du inser att den grillade kycklingen är slut. Vips har du frågat skrutten om vad han vill ha och svarar tacos och du tänker "ja bra ide, det är ju lätt och går fort". Dcok inte när båda två egentligen ens är för hungriga för att befinna sig någon annanstans annat än hemma vid middagsbordet. Då känns det som en evighet att skära grönsaker, fixa köttfärs och alla andra tillbehör.

(En gullig sak som hände i affären var när vi skulle betala. Leo var en klippa på att hjälpa mig lasta upp på bandet och när allt var klart gick han fram och pratade med killen i kassan. Han frågade vad han hette och han svarade. När killen i kassan sen frågade efter Leos namn svarade han såhär: "Jag heter Leo och min tjej heter faster" och så pekade han på mig. Charmör!)

* Väl hemma tro att du kan få lite hjälp genom att be lilleman ta fram en majsburk längst ned i skafferiet och sen börja steka och "hacka" köttfärs utan uppsyn. Aja baja faster, jag borde förstått det på tystnaden för när jag tittar åt Leos håll står han med händerna och ansiktet fulla av kakao och gör handavtryck på kylskåpet medan han säger "kakao är starkt Faster".

* Ge en treåring en liten svåröppnad tablettask när du har annat att göra, speciellt inte i kan-själv-åldern. Inom loppet av 10 sekunder låg nästan alla små tabletter på golvet (dessutom gjorde de ont att gå på).

* När tacosen väl är framdukad, bådas tacosar är gjorda och du just ska sätta tänderna i din egen men i ögonvrån se hur din kompanjon gör det samma - men vänder tacosen åt fel håll så all fyllning åkte ur. Då brast jag och kunde inte annat än att skratta! Jag skrattade hysteriskt och kunde knappt sluta... Det blev liksom droppen - på rätt sätt! :)

Behöver jag säga att jag sovit gott inatt? Vet inte hur många gånger jag tänkte och säkert sa "jag är för gammal för sådant här", men på något underligt sätt så känns allt bara bra i hjärtat när en liten kakaopudrad kille slänger sig på mig och ger mig en kram och säger att han älskar mig. Kärlek <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan