Fettisdagen

Det är redan tisdag kväll och två hela arbetsdagar avklarade, det som nyss var helg och ledighet. Finns det några regler om hur fort dagarna får gå? Efter lördagen var jag rätt mör men det gick snabbt över :) Herregud, efter att ha sett ett par minuter av Familjen Annorlunda igår ska jag inte klaga ;) Vi tog det mest lugnt på söndagsförmiddagen, fikade lite med Björn och Leo innan vi åkte ut till Lerum och åt middag med Pontus farfar Åke. Det var en jättetrevlig eftermiddag med god Black & White (mitt livs första) på Le Rum (passande namn va?) och lite sightseeing i området! Det var roligt, det är alltid kul att åka på små utflykter och se lite annat! Å kul att träffa Åke såklart! :)

Idag har vi haft sunkmiddag här hemma! Sunkmiddag betyder att vi äter olika och allmänt sunkig mat! Pontus middag var en taskig ost- och skinkpaj från Felix och min middag var en tallrik med havregrynsgröt, som dessutom svämmade över i mikron så den såg ännu sunkigare ut än vad den var! :) Usch usch, men i brist på tid och ork så blidde det såhär. Ingen semla blev det heller. Iofs smaskade jag i mig lite semla på jobbet men åt mest bara lite grädde och mandelmassa, semla är inte riktigt min grej. Jag har helt tappat smaken för det och uppskattar det inte alls. De enda jag vet jag skulle kunna tänka mig är mammas egenbakade, men allra helst tar jag något annat bakverk! :)

Hemmabakade semlor får det vara (om ens det), kanske Leilas semlor är goda?




Dessutom lider jag av ren och skär ångest idag! Strax innan jul fick jag ett ryck när jag rensade bland mina kläder och slängde alla mina bikinisar, 4 st kompletta set! Jag tyckte de hade hängt med länge och tänkte köpa nya fina till sommaren. Då visste jag inte att jag skulle vara i akut behov av en nu med tanke på var vi ska spendera helgen! :( Så imorgon måste jag ut på bikini-jakt, otroligt inspirerande och kul såhär i februari. Not :( Jag sätter mitt hopp till sportaffärerna och HM, men det känns överhuvudtaget sådär bra att leta bikinisar nu! Pust, varför slängde jag alla?? *ångrar mig bittert*

 

Kommentarer

2012-02-22
Eva i Vikarbyn skriver:

Jag bakade faktiskt egna semlor igår och fyllde dem med vaniljkräm, himmelskt goda.Är inte så förtjust i mandelmassa nämligen. Min son tycker att mina semlor är godare än de man köper och det bevisade han med att äta upp allihop förutom den jag åt.Familjen Annorlunda brukar jag kolla på,tycker det är mycket roligare än mästerkocken,fast den kollar jag ändå bara för att min kompis dotter är med där. Var nånstans ska du springa runt i ny bikini då, i helgen?Om du får tag på nån bikini vill säga?

2012-02-22
Helena skriver:

Åh det lät gott! :) Duktig du är som bakar, det är så det ska vara om det ska vara semlor! Vi ska till Selma Lagerlöf Spa i Sunne i helgen, så det är därför jag måste ha en bikini! Kram kram

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan