Nya tag

Efter några dagar av jobbiga känslor, ångest och ja bara smått deppigt börjar jag inse att tiden inte riktigt räcker till till allt jag vill göra, hur gärna jag än vill. Däremot har jag insett att jag får försöka underlätta för mig själv så gott jag kan och så jag slipper må dåligt av det. Givetvis genom en strukturerad lista, vad annars? Häromkvällen gjorde jag min lista som innehåller allt (utom jobb, jobblistan har jag på kontoret) som jag "måste"/vill/behöver göra innan nästa fredag när vi åker. Idag har jag prickat av två jobbiga telefonsamtal och är i full färd med att tvätta massor och sen ska jag vädra det redan überkalla sovrummet och bädda rent! Sedan behöver vi packa också eftersom vi ska spendera helgen i Stockholm. Dessutom ska vi se till att lyxa till det lite såhär på torsdagskvällen, vi ska laga busenkel men god pasta och dricka ett glas rött. Det är ju trots allt Lucia-dag! :)

 

Kommentarer

2012-12-14
eva i vikarbyn skriver:

Listor och delegering och tanken att "det blir jul ändå", tar bort en del av julstressen hos mig. Det blir inget saffransbak här till exempel - det blir jul ändå. Jag gav bort det inköpta saffranet till en bakande dotter och så köper jag en färdig saffranslängd.om nu inte dottern har med sig hembakt när hon kommer! Ha en skön resa till värmen du och grattis på födelsedagen,är den inte i juletid? En riktigt god jul önskar jag dig och sambon.Kram från ett vitt och vackert och kallt dalarna.

2012-12-19
Helena skriver:

Bra tanke Eva! Det blir faktiskt jul ändå! :) Jag ska försöka uppdatera med bilder och text från resan när vi är iväg! Finns det inget vidare Internet så blir det ett monsterinlägg när vi kommer hem. God Jul till dig också! Stor kram

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan