Första advent del 1

Jag har en klump i magen, någon slags oro som jag inte blir kvitt. Det beror helt enkelt på att jag har lite för mycket i huvudet just nu, men det känns konstigt att inte ha en sådan där härlig känsla i kroppen idag som jag brukar ha när det det är första advent. Ni vet den där känslan av att allt som har med julen att göra börjar på riktigt, även om många jultankar funnits redan innan men att man nu "legalt" kan gå all in med julbak, julmusik, julkort, julklappar - you name it!
 
Jag har i alla fall tagit upp jullådan från källaren och kontrollerat så att alla ljusstakar fungerar men när jag skulle plocka upp glöggmuggarna tog det stopp. Det verkar nämligen som om husets alla spindlar i olika storlekar bosatt sig just i min låda och med tanke på min fobi släppte jag kartongen rakt ner och har nu varit framme med dammsugaren, usch det kryper i hela mig. Tack och lov kom jag på att vi har andra glöggmuggar som redan står i skåpen så ställer nog ner den läskiga lådan i källaren igen. Dessutom tänkte jag ta en liten promenad ner till vårt lilla tråkiga centrum och hämta ut ett paket med myskläder från Lindex plus titta i den mysiga blomsteraffären efter lite hyacinter och annat julpynt! See U later!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan