Vita möbler och boendetankar

Ja jag vet, jag har inte varit uppdateringarnas drottning på sista tiden! Men ibland så skräller jag till och skriver lite, som nu till exempel.
 
Byrån i sovrummet har börjat ge upp på riktigt. Den har varit lite halvt vinglig sen vi köpte den för sådär 7-8 år sedan men nu upplever jag den som ostabilare än någonsin. Jag tycker att Hemnes-byrån på IKEA är snygg och dessutom är det praktiskt med olika storlekar på lådorna. Så har vi idag och det är vi jättenöjda med!
 
 
Jag hittade också en jättefin sängstomme på IKEA:s hemsida. Ek i all ära men jag är trött på vår Malm-sängstomme som också varit med i 8 år! Den här tycker jag ser fin ut, Nordli heter modellen. Tänk att bädda med fina påslakanset i rutigt/randigt i mysiga färger, I like :) Påslakanset och jag = bra kombo!
 
 
Såhär när hösten smyger sig på blir det alltid extra roligt med inredning. Dock befinner vi oss i något slags mellanläge där vi inte riktigt fokuserat på hemmet då "vi är på väg". I och för sig har vi varit på väg rätt länge nu,  eftersom vi kollat runt på nya boenden ett tag men inte hittat "the One". Det "värsta" är att vi trivs bra där vi bor nu, men vår hyresvärd sätter stopp för att det ska kunna bli så bra det bara kan bli. Bittra och dumsnåla hyresvärdar är inte min melodi. Om den här lägenheten skulle ombildas till en bostadsrätt skulle det finnas massor av potential att göra den riktigt fin, men vi har lagt ner de tankarna då det inte verkar finnas det minsta hopp för det. Istället drömmer jag om ett annat fint boende där vi kan landa och känna att vi verkligen trivs och tills dess får jag väl kika runt på alla fina saker som finns, drömma mig bort och samla inspiration tills den dagen det är dags!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan