Bästa starten

Morgonpromenader på lördagsmornar är underbart! Man vaknar till liv på ett helt annat sätt än om man "bara" går upp tycker jag, kan ha att göra med att solen strålar den här morgonen med. Nu blir det i alla fall mysfrukost alone med hallonsmoothie, morotsbröd och ägg! Pontus är på golfbanan så nu blir det solotid ett par timmar här. Jag ska försöka få lite ordning här i hemmet medan jag lyssnar på Hanna och Amandas podcast.

Det var min kompis Malin som rekommenderade dem för ett par veckor sen och jag är fast. Jag gillar ju att lyssna på sommarpratarna på P1 varje sommar och det här är lite åt det hållet fast ändå inte. Ett par systrar som diskuterar livet tillsammans i ungefär en halvtimme och varje fredag pratar de om diverse ämnen (hittills har det varit om vänskap, otrohet, att gifta sig, ångest, graviditet, kroppsideal, att bli ihop) och veckans podcast handlar om att leva tillsammans.

Bild

Idag åker förresten Fredrik och Rebecka till romantikens huvudstad, Paris. Jag är himla avis även om det bara är ett par dagar tills dess att vi också ger oss iväg mot en ny stad. Jag älskar ju att resa (någon som undgått detta?) och tycker att det är underbart att ha resor att se fram emot! Livet känns alltid lite roligare då av någon anledning. Det finns så många platser jag vill besöka i världen och undrar när och hur alla resor ska bli av med tanke på tid och pengar! Samtidigt slår det mig att jag rest en del de sista fem åren (Grekland, Västindien x 2, Paris x 2, London x 2, New York, Rom) och att man får leva på det också, men kanske är det så att man blir mer sugen ju mer man är iväg? Kanske, kanske inte och suget är väl olika från person till person med. Alla är olika och gillar olika saker - så är det!

Nu blir det podcast och hemmafix! Tråkigt med disk men måste göras!

 

Kommentarer

2012-04-29
anna skriver:

Men heeej! Shit vad chockad jag blev haha, så himla länge sen ju. Härligt att höra att du mår bra :) och kul att du också har en blogg som jag kan följa. Roligt att ni ska åka till Barcelona, jag älskar verkligen den stan. Mitt främsta tips är att ni håller er ifrån la rambla så mkt som möjligt. Det är bara sjukt mkt folk, massa ficktjuvar och överpriser. Gå istället in i de gotiska kvarteren och raval-området ligger vid sidan om la rambla). Lite som gamla stan med mysiga butiker, mysiga matställen osv. Sen är parc güell ett måste, supermysigt! Hoppas ni får en jättefin resa! :)

2012-04-29
Eva i Vikarbyn skriver:

Själv reser jag bara till Uddevalla och Falun hahaha. Fast där har jag å andra sidan livets bästa resmål,nämligen mina barnbarn. Men faktiskt så planerar maken och jag en utlandsresa framöver,för att fira att vi varit gifta 30 år. Ha det så kul i Barcelona,ska sitta här och vänta på bilder. Kram!

2012-04-29
Helena skriver:

Eva, korta resor är underbara resor det med, behöver inte alltid vara långa turer. Å att träffa barnbarn (och barn) måste väl vara det bästa!! Tack, vi ska försöka uppdatera bloggen så mycket vi kan! Kram!!

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan