Varning

Härmed utfärdas en varning för långt inlägg! Jag har haft fullt upp den sista veckan men äntligen sitter jag en stund framför datorn och kan ta igen mig lite. Nu kör vi!

Ett bra sätt att avsluta arbetsveckor på och påbörja helger med är att umgås med mysiga vänner och bubbla om allt mellan himmel och jord. Att sedan dricka gott vitt vin till och smaska på ost (Brie, St Agur, Taleggio och Gruyére) och kex är bara en megastor bonus.


 

Att umgås med en snart treårig pojke är också  L.Y.C.K.A! Som i helgen när vi satt och myste i soffan; helt plötsligt reser sig Leo upp, kommer fram till mig och ger mig en kram och säger "Hej Faster" medan han ler mot mig och kryper upp i mitt knä. Mitt hjärta smälter bara jag tänker på det, det lilla livet :)

 

Leo fotar faster och pappa, "kan själv" heter det mest hela tiden


Jag har också upplevt den där pirriga känslan när man ska sjunga "Ja må Han leva" i veckan som var. I år fick jag dock hjälp med sången men ändå är det lite pirrigt, jag som sjunger och sprallar mig jämt ändå. Märkligt! Det är något visst med födelsedagar, så enkelt är det bara! Att stå där med tårtan i famnen, presenterna och ja hela grejen. Det är svårt att beskriva vad det är! Ni kanske undrar vem jag firar som fyller 18 (med tanke på ljusen). Svaret är ingen, han jag firade var min Pontus som fyllde 28 men jag läste fel på ljusförpackningen så det blidde bara 18 ljus i tårtan i år, kanske lika så bra?!

 

Självklart provar Sigge presenten först av alla, jag är inte direkt förvånad

Med tanke på den fruktansvärda flygolycka som inträffade igår inser jag återigen hur skört livet kan vara. Det kan förändras på en minut, jag vet att man inte ska tänka så men det är faktiskt så. Jag tror det gäller att njuta lite varje dag, vara glad och tacksam för sina nära & kära och att leva i nuet! Kanske är jag lite mer snyftig idag än andra dagar men jag har så svårt för det här med döden! Usch rent ut sagt! :(

Dessutom hamnade jag alldeles nyss på en blogg med en länk till den bröllopsfotograf som fotat Stefan Liv och hans vackra fru på deras fina bröllop i somras. Underbara bilder, de var så vackra och deras supersöta barn. Tårarna rullar nedför mina kinder...

 

Kommentarer

2011-09-09
Åke Berglund skriver:

Hej Helena! Det var en väldig trevli blogg du skrivet, Jag blev så glad när jag läste den. Åke B

2011-09-09
Eva i Vikarbyn skriver:

Vilken söt liten Sigge! Men Pontus då,har han blivit så gammal, snart får han vaxa hela tårtan hahaha,hälsa och gratulera.Jag gillar också din blogg!

2011-09-09
Helena skriver:

Tack va gulliga ni är! :)

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan