Iformloppet för andra gången

Igår var jag med mina tjejkollegor och sprang Iformloppet i Slottsskogen! Vi hade en jättetrevlig kväll tillsammans, det var kul att göra något utanför kontorets väggar! :) Själva loppet kanske inte var det bästa minnet av kvällen då det var tunga och stumma ben som kämpade sig framåt i spåret. Att äta thaibuffé till lunch och mellanmål två timmar innan verkade inte heller vara optimalt då jag hade håll redan innan start, perfekt. Dock försvann hållen efter första uppförsbacken och där fick jag av en slump syn på Pontus med så det var bara att kubba på trots att jag nästan blev så glad att jag stannade och pratade med honom :)

Trots namnet Iform kände jag mig inget annat än Urform! :( Orken försvann rätt snabbt och det var tungt, inte ens Lady Gaga i lurarna kändes inspirerande men man kan ju liksom inte bara ge upp, även om jag var riktigt nära flera gånger. Det var då den där lilla rösten talade om för mig att målet faktiskt var att springa runt och att Pontus kanske stod och såg på mig, inte kunde jag ju gå då inte - det hade ju blivit pinsamt. Väl i mål kände jag mig yr, trött och lite missnöjd över att det inte gått bättre men var ändå glad att det var över. Jag gissade på en tid på ca 33 min men till min stora förvåning (och glädje) fick jag idag besked via hemsidan att jag sprungit på 29:33 minuter, vilket till och med är 1 minut bättre än förra året. Genast blev jag mycket gladare :) Dagens löfte: Till nästa löplopp (ja det kommer fler) ska jag ha tränat fler än 1 gång (tre dagar innan)! Dessutom ska jag inte käka thaibuffe till lunch :)
 

Kommentarer

2011-09-01
Eva i Vikarbyn skriver:

Ja men det var ju tur att du tränade åtminstone EN gång före loppet,annars vet man aldrig hur det slutat.

2011-09-01
Åke Berglund skriver:

Bra kämpat Helena,

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan