Höstlig helg

Vi har haft en supermysig men kall hösthelg i Dalarna. På natten mellan fredag och lördag var det nollgradigt, brr... Men hellre sol och kallt än regn och blåst tycker jag! Som vanligt blev det intensiva dagar men tycker ändå vi fått gjort mycket. Jag inser dock att jag inte varit någon direkt flitig fotograf under resan så får bjuda på de få bilder jag har! Inte ett enda kort på alla fina träd som börjat skifta till orange, hmm...

 

I fredags passade jag och Pontus på att slå lite bollar och träna lite puttning på Rättviks Golfbana. Det var längesen jag golfade så det var riktigt roligt! Det kanske inte gick världsbra men kul var det i alla fall. Jag passade också på att shoppa lite på Vanilj, hittade en supersöt topp och ett par lite halvudda skor! Fulsnygga på nåt vis, beiga mockaskor i lite boyfriendlook?! :) Vi hälsade också på hos farmor en kortis i fredags, mysigt! Hon har två små nykläckta kattungar hemma (som just fått ögon) och vi kärade ner oss rätt duktigt i de små liven. Sedan vidare till Pia och Isak i Falun för en mumsig middag med potatisgratäng och oxe till varmrätt och god chokladfondant med glass till efterrätt!

 

På lördagen blev det golftävling för grabbarna och en tur på Rättvik för mig, mamma och Rebecka! Jag och Rebecka gick dessutom med ett par hål på golfbanan för att pepptalka grabbsen! Tror vi lyckades rätt bra. På eftermiddagen blev det soffan med pizza från Vikarbygrillen framför Rögle-Leksand på TV. En riktig hockeyeftermiddag med andra ord, där Leksand dessutom vann efter förlängning! Efter hockeyn stack grabbarna iväg och fiskade medan jag bäddade ner mig i soffan med en stor godispåse, jag var helt genomfrusen! Är inte helt van sådana kalla temperaturer! När Rebecka slutat jobba kom hon med spelet Besserwisser som vi spelade ett tag innan det nästan ballade ur helt :) Trötthet och fniss är inte helt optimalt ibland ;)

 

Söndagen startade med hotellfrukost på Lerdalshöjden med bästa Fredrik och Rebecka!

 

Efter diverse gottigheter såsom nygräddade våfflor, äggröra (äggpannacotta??), Milko hallon- och blåbärsyoghurt och nybakt bröd var det dags att styra kosan hemåt igen. Givetvis med ett shoppingstopp på Lager 157, där vi fyndade lite av varje! Jag hittade exempelvis en tunika och två supermysiga halsdukar som jag tror jag kommer bli väldigt användbart nu när det blir kallare ute. Det var så mysigt för när vi kom hem kvällsmatade vi oss med tuttul och varm choklad, allt för att bibehålla Dala-känslan (som nästan försvann helt när vi kom in i regninga och jättegråa Götet) vi fått under helgen!


 

Kommentarer

2011-09-19
Rebecka skriver:

Tack själva! Alltid lika mysigt när ni är här. Jag längtar också tills vecka 40, det kommer bli supermysigt. Jaaaa, räkfrossa it is! :) Kram!

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan