Big lights will inspire you

Idag är det exakt ett år sedan vi satte oss på flyget till New York. Jag kommer så väl ihåg mitt pirr i magen och mina förväntningar som var skyhöga inför den kanske mest spännande resan jag någonsin gjort. Många var nog kanske lite rädda att jag hade lite för höga tankar om staden, men jag var inte orolig. Jag kände på mig att det här var staden för mig! Å om det var, det var ju kärlek vid första ögonkastet. Att sitta i taxin och se Manhattan komma närmre och närme, wow vilken känsla. Jag tror inte jag kan beskriva med ord vad jag kände men jag vet att jag nöp mig i armen för att se om det var på riktigt. Det kanske låter konstigt men att åka till NY har varit en av mina största drömmar genom livet och när jag väl var där trodde jag knappt det var sant!



Å när sedan staden visade sig vara precis så fantastisk som jag drömt och fantiserat om och till och med mer än det, då var det bara ren och skär LYCKA.


Att vi sedan fick uppleva allt som vi fick; allt från gudstjänsten i Harlem, cupcakes på Magnolia, den hysteriska shoppingen och hockeyn i Madison Square Garden till löpturen i Central Park, skylinen över Manhattan på Brooklyn-sidan, sopplunch i Bryant Park, myllret i Chinatown och Starbucks-latte every day - det är oslagbart.

 

På flyget hem var jag nästintill deprimerad och lyssnade på Alicia Keys Empire State of Mind på repeat, de hade nämligen SATC 2-skivan på "skärmen". Jag ville bara inte åka hem! Ni som känner mig vet dock att jag inte är den som direkt längtar hem när jag är ute och reser men detta var något speciellt. Åh va jag längtar tillbaka när jag skriver om det. Jag önskar att jag inom en relativt snar framtid får chansen att besöka staden igen, är inte klar med den på långa vägar, har mycket kvar att se och uppleva där!


 

Kommentarer

2011-10-21
Malin skriver:

Åk med mig om ett år!!

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan