Mysiga dagar

Det började redan i onsdags med fika i stan med bästaste Alex och Malin och har bara fortsatt sen dess! På torsdagen var det in till stan igen för goda tapas på Manãna, vin och catch up med min farbror Magnus som var i stan! Jättetrevligt på alla sätt och vis! :)

I fredags kom Fredrik och Rebecka ner och vi startade våran hänghelg med lunch på Kolgrill i Mölndal, som visade sig vara vedervärdigt! En servitris som såg surare ut än en omogen citron och som dessutom var sjukt otrevlig tillsammans med kall potatis, rött kött (som inte ska vara rött), grillkrydda på allt och dessutom en kall sås som var av fel sort till en början, tills dess att vi sa till och fick till svar att "den såsen var till en annan maträtt", trots att det klart och tydligt stod på menyn vad som gällde! Vi fick den rätta såsen till slut men blä - dit går jag aldrig igen!! Det var katastrofalt!

Kvällen blev otroligt mycket bättre trots en läskig hockeymatch! Som de oväntade barnvakter vi blev åkte vi in till stan för att kolla på Pontus och Björns seriematchpremiär. En ruggig match med ruffiga motspelare som gjorde mycket för att skada, totalt osportsligt och idiotiskt! :( Tack och lov vann vårt lag i alla fall och vi fick se mål av både Pontus och Björn. Sen myste vi ner Leo i vagnen med välling och filtar så han somnade och gick på Frågetecknet för att äta en ursen men jättetrevlig fredagsmiddag. Pontus och Björn slöt upp med oss när de var klara :)

Gårdagen startade med en frukost i Haga (har varit i stan varje dag sen i onsdags, vad händer?). Det fanns inga bord inomhus och med tanke på att det var en riktig höstdag igår så frös vi lite eftersom vi fick sitta ute, men en stor kopp varm choklad gjorde susen!

Dagens inköp som luktar huuuur gott som helst, är så himla nöjd!!


Jag och Rebecka köpte med oss cupcakes från NK American Bakery

 

Igår kväll käkade vi räkor och kräftor, eller ja i alla fall jag, Rebecka och Björn. Pontus och Fredrik som inte gillar dyra skaldjur åt annat. För dyra var de, tillägg dyra som skam men efter att ha pratat om detta så länge och med tanke på hur sällan paret FreddRebb är i stan så slog vi till. 558 kr senare checkade vi ut från fiskaffären där 4 havskräftor kostade 105 kr!!! :( Gott var det hur som helst, tack och lov för det och det blev en kväll som slutade på tok för sent. Vi kom inte i säng förrän 03.00 imorse, vilket inte är helt bra med tanke på att jag behöver vila för att få min förkylning ur kroppen men vi hade fullt upp med att sjunga Wii Sing och spela Mariokart! Jättekul såklart och man får ju faktiskt passa på :)


Idag blir det ingen stan för min del, idag blir det istället tvätt, disk a la massor, jobb, handling och sånt där vardagsfix. Inte lika roliga aktiviteter som jag haft för mig under de sista dagarna men absolut nödvändigt! Imorgon börjar ju en ny vecka igen så då vill jag ju få en bra start på den! Å det får jag om jag fixar de här grejerna idag. Önska mig lycka till, jag kan behöva det med tanke på att mina ögon svider av trötthet redan nu!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan