På banan igen

Äntligen känns det som om jag är på väg i rätt riktning igen! Jobbet flyter på, jag hade en viktig grej som skulle vara klart idag och det gick bra, skönt! Nu är det bara till att tuta och köra på med nya krafter.

Efter jobbet åkte jag till Frölunda Torg för att shoppa något att ha på mig på fredagens julfest på Marstrand, men hittade verkligen nada. Jag tyckte inget passade och kände mig inte heller fin i något! Det får nog bli min lilla svarta i år igen, för tredje eller fjärde året. Dock slog det mig, är det inte just det den lilla svarta skall vara till för? Att den skall passa till alla tillfällen och att man kan variera den i nästan all oändlighet? Under de gångerna jag haft den på mig har jag alltid haft olika accessoarer till, olika skor, olika strumpbyxor och olika "övers" (kavaj, bolero, kofta etc). Därför tänker man ju knappt på att det är samma klänning. Om det blir att jag har den i år tänker jag sidenband och glitter så får vi se vad det blir av det hela, har ju trots allt ett par dagar till på mig att hitta något annat om det blir panik.

Dessutom fick jag håret toppat på Torget, eller ja toppat och toppat - jag bad om toppat men fick en decimeter avklippt. Varför lyssnar inte vissa? Å så dumt att de alltid börjar med baksidan för då ser man ju inte heller och när de väl kommer till framsidan är det ju försent. Jaja, jag får trösta mig med att det snart växer ut igen och att håret nu i alla fall är friskt och fräscht!

När jag kom hem från Frölunda Torg hade Pontus tokstädat hemma. Det luktade gott redan i trappuppgången, lovely! :) Så ikväll har vi äntligen adventspysslat, rotat upp alla våra grejer från jullådan och även druckit årets första glögg och ätit årets första pepparkakor. Dessutom har jag lyssnat på julmusik hela eftermiddagen. Love Spotify! Så nu finns hoppet om att komma i god julstämning snarast möjligt, trots att snön saknas ;)

Tomtefar och tomtemor är på plats


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan