Goa känslor

Idag känns det betydligt bättre! Magen känns mer i balans och det gör automatiskt att att jag blir piggare och gladare! Lovely :)

Igår kväll skrev jag en lista (surprise) över saker jag vill göra fram till jul. Bara roliga saker finns på listan, inga måsten som att diska, tvätta och städa. Bara mysiga saker som att baka lussekatter, koka knäck, fixa julkort, köpa fina inslagspapper till alla paket som ska inhandlas, klura på rim, baka pepparkakor, ha glöggmys, tända adventsljus och bara mysa. Längtar så tills på söndag när julen inleds hemma hos oss! Vi börjar alltid med pynt och allt den första advent, aldrig innan och aldrig efter (ja förutom den där amaryllisen jag köpte häromveckan).


Julmånaden är definitivt den bästa månaden på hela året, inte nog med att det är jul, jag fyller ju år mitt i allt också. "Ja visst fan" är väl det vanligaste jag får höra om det :) Men jag gillar det! Det enda året jag inte uppskattade det var när jag skulle fylla 18 (snart 10 år sen, holy macaroni). Det var en pina med tanke på att alla mina kompisar fyllde i mars och maj, men det gick det med. Nu tycker jag att jag fyller år på ett alldeles utmärkt datum, alla är lediga plus att jag drar ut på processen att bli ett år äldre nästan så långt som man bara kan! :)

Dessutom har jag börjat fila på julklappar. Såklart är pappa och Pontus de svåraste att hitta fina klappar till, men det är inget nytt! Det är mer av en tradition faktiskt! Hopplöst! Farmor och morfar är redan klara på pappret men det är många tomma rutor fortfarande. Jag hoppas på att hitta lite i helgen så jag kommer igång, vill inte vara ute i sista sekunden. GÖTEBORG + JUL = MEGAKAOS. Tacka vet jag nätet med, det kanske blir en hel del nätshopping i år! :) Oj vad jag skriver, blev visst en hel text som ploppade ut idag. Nu ska jag sluta här och gå och äta lite, är vrålhungrig efter min intensiva arbetsdag! So long!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan