I´m back

Äntligen kommer ett inlägg på den här ouppdaterade bloggen! Det har varit en härlig semestervecka med mycket att göra och lite tid till att sitta vid datorn, så här kommer ett monsterinlägg från senaste tiden! Förutom att ha varit barnvakt en hel dag till att vara i Stenungsund på segeltävling har jag även varit på studentfirande i Dalarna så det har varit fullt upp! Det känns skönt att nu vara på hemmaplan och att ha en dag hemma innan allvaret sätter igång igen för då är det tillbakas till jobbet som gäller!

Barnvakt till Lilleman
06.40 förra fredagen var vi ute och blåste bubblor, vem vill sova när man kan leka? :) Vid sju var vi i lekparken och gungade, åkte rutschkana (jag också till Leos stora förtjusning) och allt sånt där som man gör i lekparker! Det var en rolig dag med massor av lek!


Lägg märke till fläckarna av vattenmelon och passionsfrukt - som faktiskt gick bort!!??


SSGC i Stenungsund

Direkt efter att Leo åkt hem satte vi oss i bilen mot Stenungsund/Tjörn för en seglingshelg. Det var hur mysigt väder som helst och också väldigt mysigt att komma ut till havet - första gången i år. Segling på dagarna, grill på kvällarna - hur bra är det inte? Som vanligt agerade tjejtrion paparazzis på sjön, jag vet inte hur många bilder som togs och hur många minuter film som nu finns i arkivet, men kul var det! :)


SWE 224 är våra grabbar (längst till vänster)


Dalarna och studenttider
På tisdagen körde jag ensam upp till Dalarna, gick över förväntan - det var ju nemas problemas. Lite musik gör allt, speciellt om man sjunger med :) Väl uppe, direkt till balen på Dalecarlia i Tällberg som förmodligen blev den blötaste balen ever. Regnet öste verkligen ner samtidigt som det åskade och blixtrade till kors och tvärs, dessutom blåste det så att paraplyerna stod åt alla håll. Led med alla fina balister (nytt ord igen) som fixat sig så fina, speciellt tjejerna med klänningar, frisyrer och smink! :( Men det gick bra ändå, de fick springa in på hotellet och så fick vi ta kort därinne istället. Roligt att se och få vara med i alla fall.

Här i vita limon kommer mina favvis-balister


Finaste Fredrik och Rebecka


Typiska Fredde-minen

 

Sedan några dagar med diverse sysslor, bland annat en helkväll med farmor. Vi bara satt och pratade och myste på hennes balkong. Alldeles innan jag ska åka nämner hon, "du vet väl att jag har kattungar". Såklart visste jag inte det så det blev allt till att stanna en stund till och kela med de små ullbollarna! Sötaste kattungarna som bara var tre veckor gamla :) *vill ha*

Dagen D - Fred tar studenten! Efter "I denna ljuva sommartid" och "Den blomstertid nu kommer" i kyrkan så var det utspring framför kommunalhuset. Åh jag älskar studenttiden, roligaste ever - alla är så himla glada!! :)

Lillkillen blir stor

 

Jag stod för desserterna på kalaset; pannacotta, morotscupcakes, chokladbollar och jordgubbstårta

 

Efter en riktigt lyckad student var alla helt matta igår, det tar på krafterna att fira studenter. Vi lyckades i alla fall ta oss ner till Big Street för att käka lite mat innan vi påbörjade vår långa resa hem! Å nu sitter jag här, det gick alltså väldigt bra att köra tillbaka! Nu ska jag ta tag i dagen här och se vad den har att erbjuda, vet i alla fall att det står blominköp på agendan. Nu jäklar ska balkongen bli fin! :)


 

Kommentarer

2011-06-13
Pontus skriver:

Schysst att du väljer en seglingsbild där det ser ut som att vi ligger sist! :)

2011-06-14
lillebror skriver:

Tack ! Du är så snäll :)

2011-06-16
Daddy cool skriver:

Fina bilder på Fred o Becka!!Har inte sett dom tidigare.O desserten va såååå god.Tack skrotfia!

Leo ser ut att gilla att baka kaka eller vad det blir för gott...

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan