Äntligen lite om Rom

Som jag skrev innan, en underbar resa till en underbar stad. Vi hade superhärliga dagar med fint väder, godaste maten och glassen (mums, vill aldrig äta annat än italiensk glass), en massa promenerande och sevärdheter (bland annat Colosseum, Forum Romanum, Pantheon, Spanska Trappan, Fontana di Trevi, Vatikanstaten med S:t Peterskyrkan och Sixtinska kapellet).


Resan bästa: Hmm, ja typ allt! Glass, sevärdheter, värme, mat, sällskap :)
Resans mest imponerande: ALLA gamla byggnader, hur gjorde de? Ofattbart men otroligt imponerande!
Resans värsta: De opromenadvänliga trottoarerna och skyltningen/information
Resans bästa kommentar: "Det är inte så långt"
Resans bästa restaurang: Marko G i Trastevere
Resans bästa glassmak: Valrhona-choklad och mango
Resans bästa inköp: Stråhatt (givetvis med prut *stolt*)
Resans förvåning: När jag beställde en kaffe latte och fick in ett glas med varm mjölk??!! Jag måste missat att sagt kaffe innan, men kul var det!
Resans misstag: När jag kastade myntet i Fontana di Trevi över fel axel.
Resans mest spektakulära affär: En hel affär med kläder till kyrkomän; det såldes mössor, rockar, kors ja allt ni kan tänka er. Dock är väl Rom den rätta marknaden med tanke på att det finns kyrkor i varje kvarter.
Resans mest mystiska: Underjorden (fullt med gångar, tunnlar, salar med mera)

Blomstrande balkonger


Flickorna i sällskapet

 

Kartläsning

 

Spanska Trappan


 

Mysiga kvarter

 

Trots mitt misstag vid Fontana di Trevi hoppas jag på att någon gång få återvända till Rom! :)


 

Kommentarer

2011-07-30
A skriver:

Va många härliga bilder gumman!!

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan