Tapas och tårta

Vilken dag! Vaknade supertidigt och kunde inte somna om, detta trots att jag somnade jättesent! :( Fick fixat lite hemma och även läst en del innan jag somnade på soffan en stund. När Pontus kom hem fick vi för oss att vi skulle baka och då Pontus fick välja vad som skulle bakas blev det "Leilas jordgubbstårta". Sagt och gjort, vi satte igång! Det började bra, vetemjölsburken välte över de tre äggen jag plockat fram.

 

Inte blev det bättre när det första sockerkakan gick i stöpet, den blev bara geggig i mitten så det var bara att slänga. Jaja, någon gång ska bli den första att misslyckas med en sockerkaka. Idag var det den dagen! :( Men men, det var bara att ta nya tag och göra om den och då blev den perfekt.

 


Till slut blev den såhär snygg (Pontus som dekorerat):

 

Nu finns det alltså jordgubbstårta här hos oss om någon är sugen att komma förbi på en fika! :)

 

Inte nog med detta storbak under dagen, jag har haft en supertrevlig kväll på La Sombrita i Linné med. Ätit tapas, druckit rosé och babblat ikapp med kära Frida! Har jag sagt förut att det är väldigt trevligt med semester???


 

Kommentarer

2011-08-10
Anonym skriver:

Asch vad synd, jag läste denna blogg först idag, den 10 augusti, så jag antar att tårtan är slut (eller sur). Annars hade det varit trevligt att komma på fika:-) Lite lång väg är det också förstås...

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan