Söndagsfix

Idag står fixeri på listan. Bland annat har jag hämtat upp våra resväskor, plockat fram hockeybiljetterna till Madison Square Garden och pass, samtidigt som jag plockar undan grejer hemma och väntar på att våra grannar har tvättat klart så det blir fritt fram till tvättmaskinerna. Lyssnar på den goa låten "Need you now" med Lady Antebellum gör jag också! Pontan är och golfar med Proppan så jag och Sigge är ensamma hemma och han löper amok här. Han är ungefär överallt och ingenstans mest hela tiden. Puh! :)

Igår var det ett annat "puh". Jag och Alex var nämligen i Ullared och jag har nog aldrig sett så mycket olika människor på ett och samma ställe. När vi kom på morgonen, runt åtta, var det redan kaos i affären, vi bara kollade på varandra och undrade var vi hamnat. Man kom knappt framåt, det var kö för att ta sig runt i affären, vilken grej! :) Förra lördagen sålde de för 24,5 miljoner kronor, inte illa pinkat på en dag va? Vi fick köpt en del, eller vad sägs om sådant som alltid går åt (tandborstar, rakgel, kuvert, skrivbok för listor, Cillitbang, ja you name it) plus en del andra saker! Jag var helt slut när vi kom hem. På kvällen stack jag, Pontus och Björn ut till Amundön för att fiska, eller jag för att rofyllt sitta och läsa en bra bok i solnedgången! Det blev mest en klipp-promenad a la adventure och det här med att sitta rofyllt var det inte tal om. Men men, bra motion att promenera på klippor i typ en timme. Solnedgången var i alla fall super! :)

Å förra helgen var det Dalarna med allt vad det innebar. Kort sagt: Intensivt! Roadtrip med Pontus och alla djur vi såg längs vägen, eller rättare sagt Pontus såg längs vägen. Jag är inte särskilt bra på det där. Lördagen var jag en kort stund på marknaden. Sen kalas hos farmor med mat, sång och frågesport a la Farmor (som jag och Pontus som knåpat ihop)! Söndag morgon en liten skogspromenad innan det var dags att packa bilen full för färd tillbaka till Götet. Björn och Leo åkte med oss hem och på nåt sätt hamnade jag i baksätet och var lekledare hela resan (när Leo inte sov vill säga). Men det är definitivt inget fel med att måla, kolla på Kossa Mu, ringa "Faffa" och sjunga Lilla Snigel (där Leo än så länge bara sjunger "akka dej" hela tiden) ungefär 2000 gånger i 50 mil... :) Det gör jag så gärna!

Ha nu en toppensöndag, här skall fortsättas med fixeriet!

PS. En annan sak, den här rosafärgade och fula bloggen kommer nu att gå i graven! Ledsamt? Njae, sådär va??? BYE BYE!

 

Kommentarer

2010-10-12
emlan skriver:

shit va fin din blogg är:) jättejätte fin värd att vänta på!!!!!! va du gör mycket. herregud så kul att höra om allt. hejja lena. puss på dig. ha det så underbart i New York. är dööööavis. förresten har ju fått veta vart converse-stället ligger. på broadway. långt ned på broadway. hon hade tyvärr inte adressen. så ni får ta er en promenad där om ni vill hitta det:) kram på dig

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan