Uppdatering a la 3 veckor

Här kommer en alldeles för lång (på grund av dålig uppdatering) harang om vad som hänt i mitt liv de sista veckorna...

* OS!
Det har varit en jätterolig OS-period med massor av gluttande! Varje dag har det varit någonting och det kändes lite tomt när det var slut, eftersom det blidde lite av en tradition att kolla sport varje dag när jobbet var slut! Det har i alla fall varit otroligt roligt och spännande att se svenskarnas prestationer och vad härligt med så många medaljer! :)

* Lille Ph har fyllt 1 år!
Liten blir stor! Han är otroligt gullig den lilla och stapplar nu några steg i taget samtidigt som han lyser som en sol! :) Jag och tant M köpte med oss en retrofulsnygg läderhund när vi skulle på kalas. Låter lite suspekt eller hur, men den var riktigt cool!

* Världsmästarlördag a la tapas!
P kom ner på en liten oplanerad tripp och det var jättemysigt! På lördagen slängde vi ihop några tapas och mumsade på till Melodifestivalen! :) Vi serverade hemmagjord pizza, vitlöksbröd, örtröra, oliver, ölkorv, tomat- och mozarellasallad, parma med melon, rödbetor med getost och valnötter med mera! Till efterrätt gjorde vi kladdkakemuffins! :) Det var gott och en jättetrevlig kväll!

* Alla Hjärtansdag
Mys med chokladhjärtan och en liten present i asken! :)

* P skadad...
:(
Så tråkigt och jag lider med honom! :(

* Kids-dejt
Ph och L träffades, det var roligt och lite fascinerande hur de ser på varandra! Visst blev det lite tårar men också lite kramar och lek! Det verkade ändå som om de tyckte det var skoj!

* Myspysdag på stan med arbetskamraterna
Vi damer på jobbet skulle egentligen ha åkt till huvudstaden men bestämde oss för att stanna i stan när vi hörde om SJ´s alla missöden. Det var en riktigt lyckad dag med frukost på Le Petit som start! Vi fortsatte genom Haga och vidare in mot stan. Jag köpte bland annat tre gröna fina täljstenshjärtan och ett diadem med rosett! :) Vi lunchade gott med ceasarsallad på Barsidan innan vi traskade vidare!

* Öppet Spår
P åkte Öppet Spår och jag är grymt imponerad. Vi följde henne under hela loppet via nätet, roligt att "se" hur hon kämpade fram i spåret!

* Träffat A och M
Vi har haft mysiga och roliga dejter där vi löser världsproblem och fikar (givetvis)! ;) Sist hade M bakat urgoda chokladbollar, gottigt!

* Besök av familjen från Dalarna
Mamma, pappa, F och flickvän har varit på besök! En intensiv men rolig helg som bland annat bjudit på Ikea, mys med Liten, Wii Sing, nybakade scones och Vasaloppsstart!

* Promenad i vårvädret med A och Ph
Igår var det verkligen vår i luften! Jag hängde till och med ut våra täcken på vädring, det är vårigt! Jag promenerade med A och Ph och sen gick vi hem till oss och fikade! Helt plötsligt utan förvarning kommer B och L också så de små killarna fick leka av sig lite! På kvällen såg vi Sherlock Holmes - bra film. Vi satt också uppe och skulle kolla in klänningarna från Oscarsgalan men efter nästan en timme gav jag upp! Det var mest reklam och jag låg och halvsov, ingen vidare kombination.

Det var lite från mina veckor det, nu blir det mer uppdatering framöver!

 

Kommentarer

2010-03-08
A skriver:

Åh va roligt!!



Välkommen tillbaka Gumman! Dina inlägg är efterlängtade, hehe :)

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan