Vinterland

Trippen till Dalarna var riktigt trevlig! Tiden gick fort men jag var effektiv och hann med mycket.

Förutom Leksand på måndagen käkades det pizza på kvällen medan vi kollade på bilder från pappa & mammas resp. min farbror & hans familjs resa till Afrika. Det såg så häftigt ut med alla djur på savannen, azurblåa hav från Zanzibar och de olika nivåerna på Kilimanjaro.

På tisdagen var jag och mina yngsta bröder i Falun tillsammans med morfar. Det inhandlades lite småsaker (armband och en ny ögonrengöring, tack P för tipset). Jag fick ju som sagt Skönhetsbibeln i födelsedagspresent och den förespråkar verkligen rengöring, så jag ska försöka bli lite bättre på detta! Vi fikade även på ett äkta gammalt konditori där damen i kassan säkert jobbat i hela sitt liv. Hon hade en rumpa stor som Dalarna och var hur trevlig som helst, hon förgyllde verkligen stället. På vägen hem blev det ett besök hos Farmor där vi blev bjudna på hallonsaft och nygräddade kanelbullar. Sen hem en snabbis för att hämta lite grejer för att sedan åka ner till Rättvik och träffa Å. Vi fikade (jag vet, tredje gången för idag men det kommer mera) och pratade om allt mellan himmel och jord, jättemysigt att träffa henne. Efter Å-dejten var det snabbt hem för att baka kalastårta eftersom min morfar och moster med familj ville fira mej på kvällen. Japp, 4 fikor på en och samma dag! Inte bra!

Tidigt på onsdagsmorgonen, närmare bestämt 05.40 gick tåget hem! Tidigt men smart, jag sov ju hela vägen och var hemma runt 12, perfekt! :)

Snöbilder från Dalom



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan