Nyårsafton

Dagen började med en mysfrukost, den bästa starten man kan få på en dag enligt mitt tycke! :) Runt 12-snåret kom M, A & Ph hem till oss för en födelsedagsfika. Jag hade bakat en kladdkaka på morgonkvisten samtidigt som jag diskade och fixade frukost (husmoderligt värre). Jag fick en beige vispskål i porslin från Ib Laursen och en beigeprickig bakduk från Greengate av dem, toppenfina!!! Jag blev jätteglad, det roliga var att jag stått och hållt i just en sådan vispskål när jag var i Leksand men inte köpt den eftersom de bara hade den i lila.

Efter födelsedagsfikat åkte jag och P på äventyr till Uddevalla, vad sägs om 16 minusgrader och massor av snö - underbart... :) På vägen tillbaka stannade vi till en kortis hos mormor A för att köpa en flaska champagne av henne (ute i sista sekund, såklart). Sen mysmiddag med bruschetta till förrätt, oxfilé med bakpotatis till varmrätt och efterrätten (äppelpaj) orkade vi inte med, så mätta var vi... :) Givetvis kollade vi på JVM till maten, inte ens en nyårsafton utan hockey - hmpf...

När middagen var avklarad åkte vi hem till P´s kompis M där vi firade in det nya året. Han bor på översta våningen i ett av stans vattentorn - snacka om första parkett gällande att se alla fyrverkerier som sprakade över stan. Det var verkligen helhäftigt att se allt från ovan... :) Champagne, trevligt sällskap och toppenutsikt - inget att klaga på!!!

Så, Gott Nytt År till Er alla!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan