Läkare utan gränser

Jag har just skänkt en liten gåva till de drabbade på Haiti! Jag läser om eländet i tidningarna, ser fruktansvärda bilder på lik och skadade människor men även förstörda byggnader som varit skolor, sjukhus eller någons hem. Men hur mycket jag än läser och ser på bilder så kan jag ju aldrig förstå det kaos och den hysteri som råder. Det är en overklighet som inte går att relatera till. Det är fruktansvärt att moder jord kan åstadkomma tragedier som detta, tänker bland annat på tsunamin. Så många människor som får sätta livet till, får sina familjer splittrade och sina hem förstörda - ja hela sina liv förstörda, för hur återhämtar man sig och går vidare efter något sådant?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan