Dålig uppdatering

En hel vecka har gått utan uppdatering! En vecka som varit fokuserad på jobb, jobb och åter jobb. Med tanke på allt det nya som komma skall har det minst sagt varit fullt upp och jag har jobbat över nästan varje dag! Det är otroligt skoj men denna veckan har det även varit lite stressigt på ett negativt sätt, men igår ordnade en del upp sig och det känns bra!

Ja vad har då inträffat under veckan som gått?! Förra lördagsnatten fick jag rycka ut hem till B. L hade krupp så B ringde efter midnatt och jag hade somnat i P´s knä, men det vara bara att klä på sig och sätta sig i bilen för att agera stöd. Jag var där ett par timmar innan den lille slutligen somnade. Jag och P hade innan haft en myspyskväll med god mat och film, perfekt och mysigt värre. På söndagsmorgonen gick jag på en promenad och hämtade upp lilleman som följde med hem! Vi lagade frukost (tog nästan en timme eftersom L skulle vara med och vispa, fixa och dona - helst i min famn också. Eftersom han var sjuk var han lite extra gnällig men det gick ändå rätt bra). Vi var också på en lägenhetsvisning i Härlanda. En jättemysig lägenhet men lite knepig planlösning, sovrummet var mega medan köket var mini. Hmpf, bättre lycka nästa gång? Det är i alla fall otroligt roligt att åka och kolla på lägenheter! :)

Annars har veckan varit lugn. Med tanke på jobbet så har vi haft lugna hemmakvällar. I torsdags hade vi dock en givande heldagskonferens med trevligheter på kvällen! Efter konferensen möttes vi på Star Bowling, jag och min lagkompis I kallade oss för Tarzan och Jane - varje gång vi strikade (ja till och med jag strikade) gav vi ifrån oss ett djungelljud. Det var verkligen skojigt! Vi forsatte med basket, nån annan bollgrej och att ankskjutning - det var verkligen inte min grej. Jag träffade inte en enda fastän jag tyckte att jag siktade så bra! Men men, inte min grej helt enkelt. Vi fortsatte med middag på Joe Farellis, där vi startade med antipasto och en mumsig pastarätt med ett ypperligt gott vin. Vinet är en beställingsvara och jag tänkte faktiskt beställa det idag när vi ska ut på roadtrip! Det kan vara kul att ha ett gott vin hemma när suget smyger sig på! :)

Nu ska jag göra mig iordning, vi ska till Stadium och inhandla saker vi behöver!

Ha en trevlig helg!


 

Kommentarer

2010-01-30
A skriver:

Trevlig Helg till dig med gumman!! Bowling blev jag förresten sugen på, kan vi göra det nångång med Tant M?? =)



Kramis

2010-01-31
Åke Berglund skriver:

Hej Helena Nu läser jag dina inlägg med stort intresse kram Åke

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan