Härliga jul och härliga födelsedag

Vilken vecka det har varit sen sista inlägget, både julen och min födelsedag har infunnit sig! :) Det var en konstig tid där innan jul, allt blev stressat och dumt för jag var ute i sista sekund med klappar och det gick inte direkt som jag tänkt och ville :( Detta resulterad i en mycket stressad Helena men när julstämningen väl infann sig, ja då jäklars! Jag hade en underbar jul med trevligt sällskap, god mat, mys i massor och alldeles fantastiska julklappar! Eller vad sägs om en Kitchen Aid (min älskling minst sagt överraskade mig), tvål från Björk & Berries, dessertskedar, dricksglas, rosa Ib Laursen vispskål, rosa måttsats, vinterströssel, Leilas bakbok nummer 2, Två Systrars Söta, Paolos Italiensk Fastfood, myspysiga strumpor, ljuskupa från Villroy & Boch, smyckesskrin, 2 armband, hair butter från Body Shop och fotbadkar?!

Juldagen gick i lugnets tecken, förutom den stunden då Björn och Leo var på besök. En två-åring är inte direkt känd för att vara lugn, men det var väldigt mysigt :) I söndags väcktes jag av tre ljuva morgonstämmor som skrålade "Ja må hon leva". Det är alltid en härlig känsla att bli väckt med sång på sin födelsedag, även nu i senare ålder. Jag minns när man var liten och man hörde hur det tisslades och tasslades i köket, hur man låtsades sova och allt det där. Jag kommer nog alltid uppskatta att bli uppvaktad, hur gammal jag än blir. Jag fick en Thomas Sabo-berlock i form av den sötaste sköldpaddan, en receptbok, Lipstick Jungle-boxen, specialrivjärn samt ett ansiktskit från Dermalogica. Sådär lagomt bortskämd med andra ord! :) Jag fick en massa hälsningar under dagen och det känns väldigt bra att folk kommer ihåg en trots att det är juletider. På dagen kom Alex, Philip och Malin på spontan-fika, mysigt! Det var verkligen en spontan-fika där jag fick leta i frysen efter något att servera. Jag ser fram emot vår kommande tjejkväll med bio som de ska bjuda mig på! :) På kvällen hade mormor Anita anordnat kalas med trerätters, varav desserten bestod av den fantastiska Helena-tårtan som alltid annars serveras till påsk. Istället för marsipankycklingar var det nu marsinpantomtar som dekoration. Mums (som Maria Montazami skulle sagt)! Presenten var väldigt unikt anordnad och mycket uppskattad (ska åka in till Ströms imorgon efter jobbet och inhandla de snyggaste och skönaste vantarna).

Det var inte lika lätt att gå upp för att jobba på måndagen och jag var seg i starten, svårt att komma igång och ta tag i saker. Idag gick det dock mycket bättre och nu är det bara imorgon kvar innan jag går på långledigt. På torsdag har jag nämligen tagit semester så då far jag upp till Dalarna för att hälsa på familjen! Förutom att ta ikapp den jul vi inte firade tillsammans ska vi åka pulka, ha kalas, åka skoter, shoppa i Sågmyra, gå på hockey, åka skidor (och kanske skridskor), spela spel och bara mysa! :)

Nu ikväll har jag invigt the Black Pearl och det verkar som om jag och den svarta pärlan kommer att bli bra vänner! :) Idag blev det en enkel och klassisk (men ack så go) sockerkaka. Oj detta blev världens längsta inlägg ser jag nu och det innebär väl egentligen bara att jag ska bli bättre på att skriva oftare! Näe, nu är det dags att ta ytterligare en bit sockerkaka (det går liksom inte att låta bli) och se vidare på Pirates of the Caribbean.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan