Trötta jag

Det har varit en lång natt med mestadels halvslumrandes och ingen direkt sömn. Anledningen till detta är att Lilleman sovit hos oss. Jag vet inte vad det är som händer med mig för jag är är jättetrött när jag väl ska sova men när jag kryper ner för att sova så kan jag bara inte somna. Det var likadant förra gången han sov här och det är ändå ett år sedan plus att jag var ensam hemma då. Men nu? Kanske är jag rädd för att jag ska mosa honom i sömnen eller att det ska hända någonting?! Att sova fungerar i alla fall inte...

Med lovord från B om hur han brukar vakna runt 07.00 för att vilja ha välling och sen somna om, tänkte jag "hur jobbigt kan det vara?". Vid 05.30 vaknade han, pigg som en mört. Jag gav honom välling men det här med att försöka somna om fanns ju bara inte. Det var bara till att bita i och leka med en glad och en något snorig pojke. Vi härmade djur, ritade, busade med Sigge, gjorde kaffe (L fullkomligt älskar att skopa kaffe från burken till filtret) och väckte P som bidrog med att leka med tekniska prylar. Efter en frukost bestående av kiwi, Sture-ost och fil med flingor och sylt (??) höll han på att somna i mitt knä men då kom B och då var det dags att åka hem! Efter det gjorde jag mysfrukost till mig & P, vi började kolla på en film men så fort jag ätit klart lade jag mig och somnade direkt. Så nu har jag sovit en stund och känner mig något piggare. Det är dags att ta tag i dagen nu, helgen är kort som den är!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan