Påskuppdatering

Jag har haft en jättehärlig påskledighet med mycket mys med nära och kära. Under våra lediga dagar har vi har varit på Kungsmässan och strosat. Det har spelats en massa TP och Rappakalja, hur kul som helst. Jag får liksom aldrig nog (jag vet att jag får medhåll från vissa men inte alla). Sällskapsspel är verkligen ett roligt sätt att umgås tycker jag!

Vi har också varit på gottig påskmiddag hos mormor. Där serverades massor med god påskmat och självklart den storslagna påsktårtan (numera även kallad Helena-tårtan)! Mums! :) Efter maten var det dags för stora påskletningen, en riktigt rolig tradition. Alla blir som barn på nytt... :) Vi hittade trisslotter, vinflaskor, hallongrottor och mängder av godis. När vi var klara med påskletningen bjöd S på en liten överraskning. Det var att alla skulle leta efter gömda påskägg i ett annat rum... Det roliga var att det var hon själv som gjort äggen och alla fick personliga ägg, de var verkligen sanslöst fina (se bild nedan). De var fyllda med godis och en liten lapp med rim, på min stod "baka kaka". När alla hittat sina ägg så var det en liten presentutdelning och jag fick finfina muffinsformar som skall användas inom en snar framtid.

På söndagen kom min bror och lilleman förbi en sväng! Det var mysigt att träffa Liten, han växer och blir så stor! :) Han fick en jättefin tröja som mormor stickat till honom och den passade perfekt! Annars har vi som sagt passat på att slappa under de lediga dagarna! Jag längtar till helgen nu så jag får vara ännu mera ledig!


Proppans fina ägg


Lilleman i sin nya tröja


Han passade på att äta en hallongrotta också


 

Kommentarer

2010-04-09
emlan skriver:

vilka fina påskägg hon hade gjort:)

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan