Vecka 35

I onsdags var jag och M på det bästa tapas-stället jag provat, Manãna! Mumsfilibabba! Vi drack ett glas gott rött vin och smaskade i oss diverse gottigheter från menyn. Vi åt baconlindade dadlar, vetetortillas med rostad majsaioli, marinerad kronärtskocka, vitlöksbröd, serranolindad sparris samt getostsallad med rödbetor (Proppan, du njuter nu va, hihi)... Vi satt i timmar och bara babblade om allt mellan himmel och jord, det var så himla trevligt (A, nästa gång hänger du på!)! B kom och hämtade oss, skönt att slippa åka kommunalt sent!

Torsdagsmorgonen började sådär med ny tjänst som akutchaufför! Akutbesöken gällde B, han hade fått något i ögat under onsdagen och det blev bara värre och värre! Så vi startade med en tripp till Sahlgrenska men de skickade oss vidare till Mölndals Sjukhus där jag släppte av honom. Fick ett sms av honom lite senare där han berättade att han fått en metallflisa som bränt in i hornhinnan! Usch, jag är så känslig med allt som har med ögon att göra! Jag hämtade honom på lunchen och då berättade han att de slipat och borrat bort flisan - jag höll på att svimma... :(

Vi hade konferens under eftermiddagen där vi tog upp det som hänt under året och vad som står på planeringen härnäst! Det är så himla inspirerande med konferenser, man känner att man vill ta nya tag (och det är ju det som är meningen)! Sedan hem en snabbis för att svida om innan middag på stan! Vi käkade trerätters på Babar och det var jättegott! Allra först fick vi en smarrig Strawberry Daiquiri... :) Till förrätt åt jag en bruschetta, till varmrätt blev det hängmörad oxfilé med potatis- och getostkaka och som dessert en chokladbakelse med chokladglass (P i Stockholm, det liknade chokladdesserten på den grekiska restaurangen som du rekommenderade)... Sedan drack vi några drinkar innan vi promenerade vidare till Lipp där ännu en drink insörplades... :) E´s man F hämtade och körde hem oss och fick också lyssna (men även han instämde i kören) på en otroligt vacker födelsedagssång till E som blidde hela 26 bast i fredags! :) Grattis tjejen! :)

Fredagen spenderades i soffan medan P var på träning, de har nämligen nya träningstider nu - varje fredagskväll! Tjoho, not! :(

Bye bye

 

Kommentarer

2009-09-02
proppen skriver:

Uii! Kunde inte inte ätit nå gott?;)

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan