Skåne-roadtrip

I lördags var jag och P på en liten tripp till det vackra Skåne! Han skulle ner och hjälpa en dalmas med ett båtköp så jag hakade på! Det som fick mig att smälta var att P lockade med fika på Flickorna Lundgrens på Skäret! Vi var där exakt för ett år när vi hade en roadtrip med svärmor och Proppan, men då var det tyvärr stängt... Så nu var det revansch som gällde! :) Det är sååå mysigt där mitt ute på landet, det lilla gulliga huset som e lite snett och skevt men bara så vackert! Riktigt idylliskt! :) Det var inte direkt gratis, fika för mig och P kostade 326:-, det ni! :) Dock fick man ju en putsad kopparkittel med kaffe som skulle räckt till 4 personer och en tekanna med cirkus 4 koppar med... Men det var verkligen värt det att få sitta där i trädgården!

Sedan körde vi vidare mot Malmö där P dumpade mig vid ett köpcenter, Svågertorp! Men efter att ha insett att det inte var mycket mer än Ilva (iofs väldigt roligt att kolla en massa fina saker där) och Stadium tröttnade jag så jag gick till Rusta och köpte tidning/godis/bok och underhöll mig själv i bilen! :)

När P kom tillbaka var båten köpt så vi proppade in de seglena som P köpt i vår bil och körde hemåt med stopp en mil utanför Malmö där vi åt "lördagsmiddag" på Donken! :)

Bilder från Flickorna Lundgrens - (PS de snygga Rörstrandsmuggarna är de P köpt hem till oss, I love)
        

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan