Redan måndag?

Hur kan det vara möjligt? Jag tycker knappt att jag hunnit tänka ordet helg... Jaja, det är väl bara att ta nya tag och se fram emot kommande vecka - och helg!

I fredags avslutade jag arbetsdagen med kladdkaka! Min kollega E´s snälle man hade bakat och kom hit och bjöd, smarrigt värre! :) Sen var det alltså taco-kväll with the ladies! Vi handlade och lagade tillsammans, eller jag måste säga att jag inte lagade så mycket! Jag hade fullt upp med att vara faster... L var trött och gnässig när B var iväg och hämtade saker för kvällen, vilket innebar att han stortjöt så fort man släppte ner honom på golvet! Jag och P duschade honom också, men han var så trött att ingenting hjälpte - tårarna sprutade! :( Men jag bidrog med mitt stöd senare, när vi skulle äta! Hihi! :) Det var som vanligt hur trevligt som helst och klockan tickade på! Vi avslutade när alla gäspade stort! Vi hann avverka massor av världsproblem och skojigheter...

Lördagen började med mysfrukost! Denna morgonen hade vi dock tillökning av en pannkaksmoffande L emellan oss i soffan! Hans pappa låg och sov medan vi käkade frulle, kanske lika bra så han slapp se sin son äta oss ur huset! Det gick inte att ta en pannkaksbit åt gången utan gärna tre eller fyra! Så söt, vi skrattade gott! :) Sen drog P till svärmor och målade huset! Jag tog en promenad med L och så köpte vi fika på Margaretas som vi mumsade i oss på trappan! Sen hade jag planer på att åka in till stan för att fika med M men jag somnade på soffan och sov i 3 (!) timmar, så vansinnigt trist! Det kändes som hela j-la lördagen bara försvann! :( På kvällen åkte jag i alla fall och hyrde film, köpte en massa godis och pizza och drog hem till svärmor!  Vi kollade Benjamin Button medan vi mumsade på alla godsaker! Det var jättemysigt och filmen var bra (verkligen sevärd), man fick sig en ordentlig tankeställare!

Igår blev inte riktigt som jag tänkt, men det blidde bra ändå! :) Jag stod i målarkläder och målade i datarummet, hallen, vardagsrummet och sovrummet när jag fick sms av S där hon frågade om jag ville med till Tjörn på kalas. Jag frågade när och hur och fick reda på att tåget gick om en halvtimme så det var bara att slänga av sig kläderna och byta om, skrubba bort färg från armar och ansikte och rusa iväg! Sminka mig fick jag göra när vi var på väg! Det mest imponerande var att jag sprang i ett konstant tempo ändå hemifrån till tåget i halvklackade skor och jag hade en hel minuts marginal till tågets avgång. Najs! Väl uppe på Tjörn bjöds vi på grillad mat (mumma!!!) och krusbärspaj! Det var gott och vi avslutade kalaset med en promenad ner till havet! Trots att det var S födelsedag fick jag också en present - en duschkräm från BodyShop! Inte illa, eller hur? :)

Nu är det dags att fortsätta jobba - jösses vilken lång helgrapportering! Det känns dock bra att vara tillbaka, kanske inte inläggen kommer bli så förbaskat långa nu framöver! (Har tyvärr inga bilder från helgen eftersom jag glömt att ladda kameran)!



 

Kommentarer

2009-09-21
Pia skriver:

Det är härligt att ha dig tillbaka i bloggvärlden!

2009-09-23
Sofie skriver:

Tack igen för att du kom:D

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan