Helgsummering

Japp, då var måndagen här och helgsummeringen är på intågande! :) Jag sitter ju aldrig vid datorn på helgerna, rätt skönt faktiskt när man ändå tillbringar hela veckodagarna framför skärmen... Därför blir det allt som oftast "små" summeringar såhär på måndagskvisten!

Fredagen var som sagt mysig! Jag hade egokväll i soffan framför tv:n med lite chips och en skål med massor av godis! Jag vet inte vad det är med mig, men jag kan inte plocka en normal liten påse godis som alla andra utan det blir alltid fööör mycket! Hmpf, ok att jag är Svea Rikes största gottegris men va fasen, hur svårt kan det vara? Tydligen rätt svårt!

Lördagen började med att faster stekte american pancakes till L. Eftersom de stora grabbarna i huset sov lekte vi i cirka 1 ½ timme på morgonen innan någon annan vaknade till liv! I lite lätt tidsbrist fick P köra in mig till stan, jag skulle ju klippa mig klockan 10.00 på Södra Vägen. När vi väl var på väg, lagom stressigt hamnar vi i en megapoliskontroll! Typiskt då P som körde inte hade körkort eller annan legitimation med sig! :( Dock hade vi turen att ha en trevlig polis som inte gav oss några böter utan bara en kommentar om att han skulle ha med sig det nästa gång! Toppen! :) Tiden hos frissan tog längre tid än förväntat, eftersom jag inte kom på plats med en gång. Kunden innan mig var ingen mindre än Katerina Janouch som skulle stylas till Bokmässan! :) Jag var in på hennes Amelia-blogg för en stund sen och där har hon skrivit ett specialinlägg om frisörskan, trevligt! Grejt att man har en sådan proffsig frisörska! Väl på plats rådgjorde vi om att ha lite kortare bak å lite längre fram, men ändå ingen markant skillnad på nivåerna... Ja rörigt, eller hur men hursomhelst blidde jag nöjd med mitt lite kortare hår! :) Det känns ju alltid fräscht att få bort det risiga!

Efter frissan småsprang jag till Jacob´s café där M, A och lille P väntade! :) Jag var ju lite sen som sagt! Vi hade en jättemysig liten pratstund medan vi fikade med mackor och diverse chokladverk! De strosade vidare i affärer när jag fick lov att rusa till massören...Thaimassagen var lite skum faktiskt, visst det är alltid skönt att bli knådad men det kändes lite oproffsigt på något sätt! För det första när jag kom så satt en av damerna och stickade och det verkade nästan som de ole/dole/doff-ade vem som skulle ta sig an mig... Weird! Annars brukar det också vara väldigt noga med att man blir omstoppad så man inte blir kall men det var inte så noga här så mina fötter var som isklumpar! Men det mest störande var att det var folk som kom in och ut ur rummet flera gånger och en gång tappade en av damerna en bricka med massa saker på och då började de fnittra hysteriskt! Så hon som masserade mig fnittrade en bra stund efter, det e ju rätt svårt att slappna av fullt ut då! :( Men men, det var skönt i alla fall! Haha, en grej bara - bland det första hon gjorde när jag låg på mage var att på nåt sätt nästan krypa upp på alla fyra på mig och börja massera, hmm jag fick en liten fnitterattack i kudden! Det måste ha sett kul ut! :)

Det blev också en stadsrunda efter massagen! Jag strosade längs Kungsgatan och Fredsgatan! Jag hittade ett par skor från Esprit inne på Åhléns som verkligen inte är min stil egentligen, men de var grymt sköna och snygga med! Det var typ stövlettliknande med lite högre klack och jag tror det kan vara snyggt till jeggings och sånt! :) Men men, jag tror jag bangar dem! Jag fick i alla fall investerat i ett gråaktigt leopardmönstrat linne från Zara för ynka 159:-... Najs prajs, eller hur? :)

P var borta på hockey och fest under kvällen så jag köpte hem lite ost och kex, myste framför tv:n och läste ut "Flickan som lekte med elden" för andra gången, inte klokt vad mycket jag glömt sen den första gången jag läste den! Nu är jag alltså redo att se filmen! Jag tänkte dessutom börja läsa tredje delen nu när jag ska åka tåg om ett par dagar! Ja, för på torsdag efter jobbet är det Rättvik som hägrar! :)

Igår sov vi rätt länge... ;) Frukosten på stan blev inställd och istället en macka hemma, jättetrevligt (eller?)... Sedan åkte P in till stan för lunch på Hard Rock och jag mötte sedan upp honom för att ta en kik på en väska jag spanat in under lördagsstrosandet! Dock är väskan inte helt 100 då den känns lite okvinnlig så att säga! Dock är jag inte helt övertygad om att jag lagt den på hyllan, eftersom det är en perfekt vardagsväska! Hmm, jag skall ta mig en funderare! Kvällen innebar hockeymatch i en iskall hall! Det var så illa att vi fick gå ut och värma oss i periodpauserna! Hu! :( Jag har i alla fall konstaterat att tygskor inte hör hemma i en ishall, oavsett tid på året! Nästa gång blir det UGG´s och raggsockor, ingen tvekan om saken! Det var roligt att se dem vinna med 7-5 och med mycket bra spel av min favoritkedja! Vi firade vinsten med McDonald´s (eller ja i alla fal, killarna käkade pizza)... :)

Min frisörsalong

Bild: http://studioduo.se/

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan