Helgen

Helgen bjöd på trevligheter (och otrevligheter med för den delen)

Fredag - Sen mysmiddag med Tjolöholsmproducerad biff. P tränar ju numera fredagskvällar och det leder till sena middagsvanor på fredagar!

Lördag - Jag var ute och promenerade med A, M & lille P! Vi promenerade till Gunnebo där det rådde en matmarknad i ekologiskt tänkande! Jag inhandlade ett jättegott stenugnsbakat dinkelbröd! Vi fikade även på deras café, jag provade en bärpaj med råkräm och det var ju inte helt fel så att säga! På vägen tillbaka ringde P (det är här otrevligheten kommer med in i bilden) och berättar att deras båt är kvaddad! :( Det var en annan båt som har kört rätt in i den! Fy, bilderna är inte roliga att se! Det ser fruktansvärt ut för den andra båtens vant har skurit rakt in i Solingen. Först bilen och nu detta!

Söndag - Presentshopping till S. P köpte en superfin stavmixer och jag ett par satin-påslakan! Så fina och jag är inte alls avundsjuk (hmpf). Hon har ju hjälpt mig med gardinerna med så hon fick en extra fin present som jag också skulle vilja ha! Men i vårat hus råder påslakan-köpstopp! Jag kan inte fatta varför, fina påslakan förhöjer ju hela rummets känsla! Men men, vi kanske har så det räcker! På kvällen var det kalas hos Sofie, där vi blev serverade en urgod tårta som svärmor bakat och god frukt! Vi fick äta från det nya fina porslinet också! Trevligt trevligt!
 

Kommentarer

2009-09-21
proppen skriver:

Ja en allt för fin present!!! Som jag dock har sovit i den senaste veckan som en stock och bara myst;) Du kan få komma å sova i min säng om du är riktigt snäll;P

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan