Underbara helg

Varför slut så fort?

Fredagskvällen blev iaf sååå himla lyckad :) - tills ett visst klockslag i alla fall! Det var tre piffiga damer som först besökte M i hennes mysiga hem och drack vin ur hennes små (not!) vinglas... Nån timme senare, efter snack om minst sagt händelserika veckor hoppade vi på bussen ner till stan, där vi gjorde Manãna osäkert. Efter en massa tapas och vin tackade vi för oss och började vandringen hemåt... Härligt att vagnen går ända till Mölndal nuförtiden! :)

P ringde precis när vi skulle lämna restaurangen och meddelade att han hade blivit skadad i hockeyn. Han hade fått en tackling som resulterade i att hans armbåge var sönderslafsad och att benet stack ut! Han var på akuten och jag skulle åka upp till honom, men han tyckte det var bättre att jag åkte hem eftersom han inte visste om han skulle bli kvar där eller förflyttas till en ortoped i Mölndal! Så jag åkte hem och vi höll kontakt under natten, vid 03,30 kom han hem - efter att ha varit vaken i princip ett dygn! Jag har aldrig sett honom så trött! :( Dessutom hade han blivit bestulen på sin snyggaste Hugo Boss skjorta i omklädningsrummet, polisen hade sett en man gå in in där och haffat honom på bar gärning. Polisen hade bett alla kolla om värdesakerna var kvar och det var dem, det var när matchen var slut som han upptäckte att skjortan var borta! :(

Lördagen gick i lugnets tecken och vi båda, speciellt P (vilket är helt förståeligt) sov under större delar av dagen! Vi fick ett ryck och röjde lite hemma innan svärmor kom för att kolla på matchen! Hur den gick vet vi ju alla, så jag går inte in på eländet mer än så! :(

Igår sov vi också länge! Vad är det som händer med mig, jag brukar aldrig sova så länge?! Jag kom i alla fall upp och började dagen med att baka bröd och göra egen müsli med blandade nötter och annat gottigt! Sedan lång mysfrukost i soffan innan jag rensade ur de översta hyllorna i garderoben! Jag hittade en rosa skjorta som jag glömt bort och som jag faktiskt kan använda! Najsigt va? :) Sedan inköp av diverse mat, vi ska ge oss på ett nytt thaiförsök här i veckan! Spännande... Åkte hem och stylade om inför middag med mormor på Pasta + i stan. Vi käkade oxfilé och det var supermegagott, vi blev så mätta att vi nästan rullade ut från restaurangen! Dock hindrade ju det inte mig från att äta de supersmarriga hallongrottorna vi fick med oss när vi kom hem! :) Tillsammans med ett glas mjölk är det en ljuvlig kombination! Avslutade kvällen med att kolla lite på den engelska varianten av Wallander, men jag var inte alls på filmhumör så jag gick och la mig! Jag trodde inte det var sant när klockan ringde och det var dags att gå upp idag! :( Ville sova mera!

Nu är det dags att ta tag i dagens sysslor! Ha en trevlig dag allesammans! :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan