Ljuva helg

Trots att helgen inte började så bra blev den riktigt lyckad! Det började med att jag glömt nyckeln hemma, vilket innebar att jag var utelåst (P var borta)! Å jag som skulle in och börja städa eftersom vi väntade främmande! Hmpf... :( Jaja, bror kom och hämtade upp mig och vi cruisade runt ett tag. När P väl kom hem drog städningen igång plus att jag hann med ett hastigt Ikea-besök och ett tacobaserat besök på Coop. P´s kompis A kom lite senare, vi käkade tacos tillsammans, förhörde honom om Newwan och hade väldigt trevligt! Vi bokade in en liten Malmö-tripp här framöver som jag hoppas blir av! :)

På lördagen spatserade jag i pyjamasbyxor, klackskor och axelväska till Margaretas (kommer knappt ihåg detta) och köpte frallor! Sedan var det koll av skidpremiären med täcke i soffan! Aldrig fel... :) Dagen löpte på med en tripp till 421 där jag spanade in lite kläder följt av inhandling till kvällen i en mängd olika affärer! Väl hemma bakade jag Leilas Blåbärsmuffins med crumble, inte för att moffa själv utan som bidrag till P´s hockeymatch (sälja fika = pengar till klubben). På kvällen kom svärmor, Proppan och hennes V (jättetrevlig och kul att träffa honom) hem till oss. Vi käkade varma mackor (egenkomponerade med bl a mozzarella och parmaskinka) och kollade på State of Play - bra film! Till efterrätt hade jag bakat en äppelpaj (Hemkunskapsboken rules) som vi serverade med glass! Givetvis fanns en megastor skål med godis också, vad annars? :)

Söndagen började med frukost i Haga (B var med) och följdes av flera fotbollsmatcher hemma i soffan! Sådär kul, jag sov... :) Sedan bakade jag en banankaka, även denna som bidrag till hockeyfika! :) Verkligen husmoderligt, eller hur? På kvällen var jag och kollade på matchen som de enkelt (?) vann! Hmm...

Där kom en liten helgsummering, hoppas ni hade en bra helg också! :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan