Brrr

Fasen va kallt det var imorse... När vi kom ut till bilen fick vi en chock, -2.5 grader. Det var bara till att skrapa rutorna och se glad ut fast jag höll på att frysa sönder. Allt jag önskade mig då var värme i form av täcke, dunjacka, mössa, eld, sol - you name it! Jag har varit lite småfrusen hela dagen efter det, speciellt om fossingarna! Jag har en väldigt dålig cirkulation i fötterna så jag har googlat lite på förmiddagen om detta men inte hittat något särskilt, inget mer spännande än att man kan ta ett varmt fotbad med ingefära! Någon som har andra tips?

Igår var verkligen trevligt! Jag tog bussen in till stan efter jobbet och mötte upp M på Kungsgatan. Innan dess hade jag hunnit fönstershoppa en grå stickad klänning på HM, en svartvit kjol på Lindex, en lång grå stickad polotröja på MQ samt en sötsaksskål på Grandma´s... Inte illa pinkat va? Sedan promenerade vi bort mot Linné och stannade till i en nyöppnad (?) affär och spanade in Marc Jacob´s väskor! :) När vi väl kom till Linné skulle vi  försöka hitta plats på Notting Hill men det gick inte alls, fullknökat! Vi drog vidare till ett ställe på Andra Långgatan och hoppade in där. Vi käkade mat och babblade medan vi väntade på quizens start! Den första delen av quizen var busenkel med bara två fel av tretton frågor men den andra delen gick käpprätt åt skogen! Jaja, så är det ibland! Huvudsaken var ju i alla fall att det var roligt! Dock var det ju lite skumma människor på plats måste jag erkänna, varav ett par som var så fulla så det var skamligt, usch!

Ikväll blir det nog bara en hemmakväll med tvättvikning! :) Jag tar förstås hjälp av Siggelito, han älskar när jag viker tvätt! Han vill gärna lägga sig mitt på allt och mysa, eller springa som en skottspole så att klädhögarna ramlar omkull... Jag föredrar det första alternativet.

Dags att fortsätta jobba, I have a lot to do!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan