Back in business

Jisses va fort det går!

Söndagen löpte på snabbt med bland annat en timtalslång dejt med Sara! Det var jättemånga år sen sist och vi hade mycket att ta igen! :) Vi har haft en himla massa skoj tillsammans under våra dagar! :) Det var en del flashbacks som svischade förbi den stunden kan jag säga, hihi... Det var jätteroligt att träffa henne igen och jag hoppas på att vi kommer ses snart igen, fast hon flyttar till England om någon vecka! Men men, det finns ju Ryan Air... Sen var jag och bror på besök hos Farmor & Farfar, kalas hos moster och kusiner, middag hos Morfar och sen bara mys i soffan framför en film.

Innan jag satte mig på tåget för den långa resan hem var jag uppe i morfars garage och botaniserade! Wow, det var som att komma in i en gammal affär eller något med stora bokhyllor fyllda av gamla plåtaskar, flaskor, böcker och små askar av olika slag! I like! Jag plockade ut en del småsaker som mamma och pappa skall ta med sig nästa gång de besöker Götet! Tågresan hem gick ok, det var stundtals rätt jobbigt! Jag ville ju bara hem och då är det inte roligt med alla byten. Jag hade ju en massa intressanta böcker att läsa men jag kunde inte riktigt fokusera, tankarna sprang iväg åt alla håll. Det var nog för att sömnen varit sådär under helgen för jag sov från och till under så gott som hela resan...

Igår gjordes inte mycket, jag fixade soppa och pannkakor och sen tittade vi på några avsnitt Lipstick Jungle och Desperate Housewives... Ingen höjdare för de desperata hemmafruarna tyvärr, de har tappat stinget! :( Eller så är det bara för att den förstnämnda serien är så mycket bättre! Under de dagar som är kvar av veckan skall jag träffa F och barnen, åka på smyckesmässa i Uddevalla, mysa och skvallra på Manãna med mina ladies. Till helgen skall det bli en rensarhelg hemma, både garderoben (nu jäklars), balkongen och flera byråer ska få sig en omgång! :)

Ett litet urplock från morfars garage


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan