Äntligen på plats

Men det var efter många om och men vill jag lova...

För alla er som tror att SJ`s förkortning står för Statens Järnvägar vill jag bara berätta att ni har fel! Enligt mig står SJ numera för: Sena Jämt, Sega Jävlar, Sjaskig Jargong samt Sjukt Jobbigt (det finns många adjektiv som kan belysa verksamheten här)!

Efter en timme var vi redan en halvtimme försenade, ingen bra start direkt! Under loppet till Hallsberg där jag skulle byta, hade vi stannat flera gånger bara för att starta om motorn och en gång för att Bistro-vagnen höll på att falla isär! Vi missade tåget i Hallsberg där vi fick invänta ett nytt tåg som också var försenat! Det är inte jättekul att stå ute i nollgradig temperatur med tunnaste jackan (P, jag vet - jag skulle tagit vinterjackan) med bristande information om vad som händer och sker! Skärpning SJ! På det "nya tåget" visste ingen av personalen om vår försening och var allmänt nonchalenta när man ifrågasatte vad som hände! Jag fick till svar: Vi är ju bara en halvtimme försenade... Ja ni ja, vi var ju timtals försenade! Hursomhelst slutade det med att vi fick åka med en extrainsatt buss från Örebro ända fram till Utby! Eftersom jag var sista person efter Gagnef behövde ju busschauffören inte köra ända ner till Rättvik, vilket var bra för bägge parter! Vi hade en trevlig pratstund om resor, Lions och annat! :)

Nu ska jag ta och planera min dag! Hoppas ni har det bra! :)


 

Kommentarer

2009-10-02
A skriver:

Hej Gumman! Härligt o höra att du äntligen kom fram efter en lååååång resa! Fy sjutton! Men, det betyder väl att helgen bara blir desto bättre!



Njut nu av en ledig fredag så hörs vi snart igen!



Många Kramar

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan