Söndagsmyspys

Eftersom lördagens mysfrukost uteblev slog vi till på crossianter till söndagens frukost! Det gäller ju att slå på stort, eller hur? P stack iväg rätt tidigt för att fixa båtgrejer medan jag fick ett snabbt besök av familjen innan de skulle åka upp till Dalom igen! B droppade av en lite trött och gnällig L också, eftersom faster skulle sättas på prov och vara barnvakt under eftermiddagen! :) Det var som sagt en övertrött liten gosse jag fick hem och sova hade han inte en tanke på! Men, efter 34 minuters nynnande, vaggande och bubbande somnade den lille skroten och jag kunde lägga ner honom i soffan! :) Tungt.se men är man vrålstark så är man... :) Sen satt jag brevid honom i soffan hela stunden han sov, i över en och en halv timme, för jag vågade inte lämna honom ifall han skulle ramla ur!

M kom efter ett tag med urgoda kanelbullar och Bragokex! :) En räddande ängel eftersom jag själv inte hunnit införskaffa fika... Efter ännu en stund slöt A och lille P upp och vi hade jättetrevligt! När L vaknade gav jag honom lite mat och sen var det nästan dags att åka, tyvärr må jag säga! :( Det verkade som om han verkligen ville stanna och leka lite till med lille P och Sigge. Dock packade vi ihop oss och jag körde iväg honom till hans mor! Det var iofs efter en stunds misslyckande av "knäppa-bätet-i-bilbarnstolen!", jag fick till slut ta hjälp av supermamman! Tack A för hjälpen! :) När jag kom tillbaka satt vi och tjôtade en stund innan det var dags för mina gäster att dra sig hemåt! I dörren mötte vi två glada Gnagare (mina bröder) och alldeles efter de släntrat in mötte vi också en glad Rambergare som stapplade in, verkligen fullt hus! Najs... :)

När alla dragit slappade vi i soffan resten av kvällen. Vi beställde thai, eftersom vårt kylskåp ekar tomt förutom en gammal fil och a lot of grönsaker! Det blir till att storhandla inom en snar framtid så vi kan laga lite mat hemma! :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan