Kort och gott

Redan måndag och tillbaka i den nya kontorsstolen... :) Eller nya och nya, jag har den på prov och den är faktiskt väldigt skön!

Helgen gick som vanligt i ett raskt tempo men jag hann med mycket trevligt ändå! :) I fredags efter jobbet styrde jag och P kosan mot Tjörn där en rejäl och god middag väntade! Det serverades entrecôte, potatisgratäng och vin. Efter middagen slappade vi i soffan framför Skavlan där gäster som Carola, Ari Behn och Henke Larsson intervjuades!

Lördagsmorgonen inleddes med en lååång sovmorgon och en mumsig frukost och fortsatte med en tur till Akvarellmuséet. Det var en utställning med blomster! Efter att ha strosat fram och tillbaka (jag gav det ändå en ärlig chans) stannade vi framför en målning och jag bad P beskriva vad han såg i den. Hans svar var en fisk och en manet! Själv såg jag också en fisk fast med ett eldklot av något slag. När jag såg att målningen skulle föreställa en bålgeting gav vi upp, det kanske inte riktigt var vår grej! :) Sedan styrde vi tillbaka hem med ett stopp på Ica Nordevik för inhandling av ett fil- och fruktbröd (rekommenderas varmt). Väl hemma gosade vi ner oss i soffan och bara en kort stund därefter ringer min kollega E som nyss fått en liten flicka! Han och den lilla familjen var nämligen ute på en promenix och var alldeles utanför oss när han ringde! Så jag och P gick ut för att kolla på den lilla tjejen - liten och söt som en docka! :) Jag kan bara inte förstå hur små de är de små liven. Hon var i alla fall ruggigt söt! Bara en kort stund efter ringer min bror och undrar om han och Lilleman kan komma förbi på kaffe, det slutar med att de stannar hela kvällen, nästan ända fram till midnatt! Man kan ju tro att L skulle vara gnällig och trött på ett negativt sätt men det var helt tvärtom, han var på strålande humör hela tiden! :) Han mmm:ade stort när han fick smaka pizza, jättekul var det! Sigge fick sig också en rejäl dos av L och somnade uppe på bokhyllan där L inte kunde nå honom! De är ett litet radarpar de där två! :)

Vi inledde söndagsmorgonen med en rejäl sovmorgon (också), vi var ju helt slut efter lördagskvällens springande och skrattande! :) Efter en Johan Falk-film i soffan blev det snabba puckar med att vispa ihop två sockerkakssmetar (en klassisk och en kardemummakaka) som P kunde ta med sig till hockeymatchen! Jag hann precis innan A och Ph kom och hämtade upp mig! Vi åkte hem till Malin där vi fikade och tjôtade i timmar! :) Hur trevligt som helst... :) Efter besöket hos M tog jag bussen till Ramberget för att kolla på derby-match. Den slutade dock inte som jag hoppats! :( Men men, nya tag på fredag!

Det var min helg det, det som skulle bli kort och gott blev en aningens längre!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan